De laatste maand heb ik me goed in kunnen houden om niets aan te schaffen en ik hou me dus vorral bezig met zoeke/jagen en kwijlen. Ik had een Hamilton Khaki Field military in het vizier die ik al eens in quartz heb gehad. De automaat versie kon ik voor zo een 330 euro krijgen. Ik merk echter dat ik de laatste tijd geld niet meer zo makkelijk uitgeef aan horloges als een aantal jaren geleden. Dit komt ook omdat ik alles nu wel zo een beetje gezien en vaak ook gehad heb. Ik heb ook net zo veel lol van een horloge dat een paar tientjes kost als van een duur exemplaar.
Een merk wat ik ook nog in mijn collectie wil hebben is Timex en dan wel met de Indiglo functie. Nu zag ik twee modellen die ik echt mooi vond en bovendien de military looks hebben die de Hamilton ook heeft.
Ik twijfel of ik de witte of de zwarte plaat moet nemen. Komt het Indiglo wel goed tot zijn recht op een donkere plaat? Heeft iemand hier ervaring mee?
Een lichte plaat oogt meestal wat groter, maar de donkere is vele malen beter afleesbaar en daar gaat het toch om?!
De donkere versie zou dus mijn voorkeur hebben.
lencoth Schreef:
Met de Indiglo functie aan is de zwarte plaat ook
goed af te lezen:http://i521.photobucket.com/albums/w337/lencoth/In
diglo.gif
Kijk dat is een goed voorbeeld. Bedankt. (tu)
De zwarte is onderweg.
Timex heeft dat goed onder de knie met de Indiglo verlichting (tu)
Donkere wijzerplaat…
… perfecte verlichting
Wow! Ik ben gek op die lichtjes. Ik ben bang dat het niet mijn enige Timex wordt. Maar het geeft niks want ze kosten geen r**t.
Sow das wel een feest op de WC
dreski Schreef:
Wow! Ik ben gek op die lichtjes. Ik ben bang dat
het niet mijn enige Timex wordt. Maar het geeft
niks want ze kosten geen r**t.
Dus geen Casio’s meer?
Marco-T Schreef:
dreski Schreef:
Wow! Ik ben gek op die lichtjes. Ik ben bang
dat
het niet mijn enige Timex wordt. Maar het geeft
niks want ze kosten geen r**t.Dus geen Casio’s meer?
Die hebben ook toffe lichtjes hoor. Dus die blijven wel…(komen en gaan)
Waarom spaar je niet even verder, voor de Hamilton die je écht wilt?
Mooi man, en indiglo werkt inderdaad ook erg goed op een zwarte plaat.
dreski Schreef:
lencoth Schreef:
Met de Indiglo functie aan is de zwarte plaat
ook
goed af te lezen:http://i521.photobucket.com/albums/w337/lencoth/In
diglo.gif
Kijk dat is een goed voorbeeld. Bedankt. (tu)
De zwarte is onderweg.
°°°°°
Daar heb je dan ook niet lang over na hoeven denken.
ticothijs82 Schreef:
Waarom spaar je niet even verder, voor de Hamilton
die je écht wilt?
Die heb ik al in quartz gehad. En deze kost me maar 50 euro. Ik wilde bovendien al eens een Indiglo hebben. Dus ik sla twee vliegen in een klap en hou nog geld over. Een win win situatie dus.
Zoals ik al zei ik beleef hier net zo veel plezier van. Misschien nog meer in de wetenschap dat het me niet veel koste.
Mijn ervaring is dat die donkere met indiglo heel goed is af te lezen.
De schaal kleurt blauw en de wijzers steken daar goed bij af.
Zowieso is een Timex altijd een goede aanschaf. Goedkoop en duurzaam:~
Zegguh, André… Heb je de zwarte uitgave van de Pan Europ van Hamilton gezien?
Stoer horloge. Zijn de wijzerplaten echt niet in beide maten verkrijgbaar? Lijkt me echt iets voor ze om het wel te hebben.
marnix.moed Schreef:
Stoer horloge. Zijn de wijzerplaten echt niet in
beide maten verkrijgbaar? Lijkt me echt iets voor
ze om het wel te hebben.
Beide maten? Ze zijn alle twee 37mm. Ik kon alleen geen even grote plaatjes vinden.
En @JTrapman. Nee nog niet gezien. Hij zal vast prachtig zijn maar het prijskaartje minder. Ik heb genoeg “dure” horloges in de collectie. Ook al had ik 3k in mijn horlogebudget dan zou ik toch geen 3K horloge kopen. Misschien één van 500 en dan 2500 aan andere dingen besteden. Ik hou ook van variatie en wil iedere dag iets anders dragen.
Dit is inderdaad een leuke Timex. Zwarte wijzerplaat vormt geen enkel probleem met Indiglo. De afleesbaarheid in het donker is prima! (tu)
dreski Schreef:
marnix.moed Schreef:
Stoer horloge. Zijn de wijzerplaten echt niet
in
beide maten verkrijgbaar? Lijkt me echt iets
voor
ze om het wel te hebben.Beide maten? Ze zijn alle twee 37mm. Ik kon alleen
geen even grote plaatjes vinden.
Ah, omdat ze zo naast elkaar geplakt zaten dacht ik dat het om 1 plaatje ging. 1 grote en 1 kleine variant. Ik dacht aan 42mm voor de heren en 34mm voor de dames ofzo.
Vroeger had mijn voorkeur altijd een donkere plaat. Maar in de loop der tijd is dat een beetje veranderd. Met zulke drukke cijfertjes en dergelijk stijl, vind ik van deze 2 de witte variant mooier. Helemaal icm die stoere bruine band. Wijzerrandjes hadden wel zwart gemogen.