Criterium punt

Overcompleet :wink:

En even voor de zekerheid alles laten registreren bij de notaris en een aangetekende brief naar je raadsheer.

Zoals al gezegd moet het horloge correct beschreven worden, inclusief eventuele mankementen. Voor een reden kan je trouwens bedenken wat je wil, ik heb er geen klik mee dus. Verder
NIEMAND hoeft zich te verantwoorden. Het gaat ons dus geen kl
n aan. Of is dit forum een politiestaat-dictatuur ?

Kapot !

Hoort dit overigens niet in ‘off-topic’ ? Het gaat tenslotte niet over horloges, maar over het verkoopforum.

Marz Schreef:

Hoort dit overigens niet in ‘off-topic’ ? Het gaat
tenslotte niet over horloges, maar over het
verkoopforum.

Hoort deze post ook niet in ‘off-topic’?

RobertGerard Schreef:

Zou het een idee zijn om aan die criteria punten
eentje toe te voegen? : de REDEN waarom een
horloge te koop of te ruil wordt aangeboden?

Groets

louis Schreef:

Marz Schreef:

Hoort dit overigens niet in ‘off-topic’ ? Het
gaat
tenslotte niet over horloges, maar over het
verkoopforum.

Hoort deze post ook niet in ‘off-topic’?

Nee :slight_smile:

“De reden dat ik dit horloge verkoop is omdat ik er een schandalig grote winst mee wil maken!”

Ik denk dat zowel de koper als de verkoper er baat bij hebben om deze informatie mee te sturen. Dat het nauwelijks is te verifieren staat daar los van, want dat geldt ook voor termen als ‘nauwelijks gedragen’ enz. Als verkoper zou ik er de reden bij zetten en als koper vind ik het prettig om te lezen. Niet verplichten, maar het heeft voor sommigen een meerwaarde

Ogenblik Schreef:

Dat het nauwelijks is te verifiëren staat daar los
van, want dat geldt ook voor termen als
’nauwelijks gedragen’

Verkopers menen met een opmerking als “nauwelijks gedragen” iets te zeggen over de staat van het object, namelijk dat deze (vrijwel) als nieuw is. Althans zo vat ik het op. Als het niet zo is, zie je dat als je het horloge in handen krijgt.

Een “verkoopreden” is echter inderdaad niet te verifiĂ«ren en derhalve nogal zinloos. Ik vind ook dat het eigenlijk niemand iets aangaat.

Daar heb je gelijk in, maar het kan zijn dat je bepaalde potentiele kopers daardoor niet bereikt

Ogenblik Schreef:

Daar heb je gelijk in, maar het kan zijn dat je
bepaalde potentiele kopers daardoor niet
bereikt

Maar je hebt ook kans dat je andere kopers juist afschrikt

Kan me best voorstellen dat in een PM of een telefoontje ter sprake komt. Maar niet als verplicht onderdeel van een verkoopadvertentie.

Ik denk dat de tekst van de volgende song dit onderwerp goed samenvat:

Band: The the
Album: Dusk
Song: True Happiness This Way Lies

Sla de lyrics er maar eens op na en laat die even op je inwerken

http://songmeanings.com/songs/view/3530822107858496748/