Zou het een idee zijn om aan die criteria punten eentje toe te voegen? : de REDEN waarom een horloge te koop of te ruil wordt aangeboden?
Groets
Zou het een idee zijn om aan die criteria punten eentje toe te voegen? : de REDEN waarom een horloge te koop of te ruil wordt aangeboden?
Groets
En wat is de REDEN van dit voorstel?
Ik ben gewoon benieuwd naar de beweegreden van iemand om een horloge aan te schaffen en het vrijwel direct weer te verkopen…
Sommigen vermelden wel dat ze er geen klik mee gekregen hebben, dat kan ik snappen.
Ik vind dat iedereen dat zelf moet weten en dat hoeft van mij niet verteld te worden. Uiteraard wel als het om mankementen gaat.
Ik verbaas me er ook wel eens over.
Dan gaat het vooral om horloges van een paar duizend euro die na een maand weer verkocht worden. Zelf zou ik, zeker als het over zulke bedragen gaat, langer nadenken. Maar goed, waarschijnlijk ligt dat ook aan hoe vermogend een persoon is.
Aan de andere kant kan ik het me ook wel goed voorstellen. Laatst in een opwelling een Raketa gekocht. Niet gelezen dat het een handopwinder is, nog nauwelijks/geen draagtijd gehad. Waarschijnlijk gaat die de verkoop in.
Ook heb ik via een deal met een ander horloge via ebay een Seiko 6309-7290 weten te bemachtigen die geen draagtijd krijgt. Mogelijk dat een andere band al verschil maakt, maar anders gaat die ook de verkoop in.
Maar ben wel met TS eens dat het soms fijn is om te weten wat de verkoopredenen is. Staat dat er niet bij en je hebt wel interesse, dan zou ik gewoon een PM sturen.
Voor sommigen is het net vissen. zodra je hem gevangen heb zet je hem weer terug. Het zoeken naar de beste prijs en jagen naar een model is de halve pret.
ha ja RBK
herkenbaar verhaal!
dank
owkee de jacht dus
Ik hoef jou of een ander toch geen verantwoording af te leggen waarom ik iets koop of verkoop?
Nee, dat hoeft niemand.
Maar voor sommige mensen is het wel van belang om tot een koop te komen.
Laatst zag ik een (nieuwe) motor te koop staan op een ander forum.
Was splinternieuw, maand oud ofzo. Ging in de verkoop om hij stopte met rijden.
Dan vraag jij je toch af waarom hij in vredesnaam een motor koopt van vele duizenden euro’s voor een maand rijplezier? En dan een gigantische afschrijving moet accepteren?
Zelfde geldt hier wel met bijvoorbeeld als iemand zeer kort een Rolex bezit en weer in de verkoop doet?
Uiteraard, ik begrijp het ook helemaal hoor. Maar in dat geval stuur je bij serieuze interesse toch even een PB? Als je al zo wantrouwend bent dat je als regel wilt stellen dat iedereen de reden van verkoop moet melden, dan mankeert er toch wat aan denk ik…
Uiteraard, ik begrijp het ook helemaal hoor. Maar
in dat geval stuur je bij serieuze interesse toch
even een PB? Als je al zo wantrouwend bent dat je
als regel wilt stellen dat iedereen de reden van
verkoop moet melden, dan mankeert er toch wat aan
denk ik…
Ach dan zet je toch gewoon “Omdat het kan” neer. 
Moet er ook nog een accountantsverklaring bij? Anders kan iedereen opschrijven wat hij wil 
Geen goed idee. Inderdaad, PM is de manier om meer aan de weet te komen.
Omdat m’n zwarte geld op moest 
Ach dan zet je toch gewoon “Omdat het kan” neer.
Prima antwoord. Of daarom, zomaar, mijn vrouw vind hem niet mooi, hij is te klein, te groot, heb de ruimte nodig in mijn doos, ik heb te veel horloges in deze kleur etc.
“Door omstandigheden” doet het ook altijd wel goed:)
dreski Schreef:
Ach dan zet je toch gewoon "Omdat het kan"
neer.
Prima antwoord. Of daarom, zomaar, mijn vrouw vind
hem niet mooi, hij is te klein, te groot, heb de
ruimte nodig in mijn doos, ik heb te veel horloges
in deze kleur etc.
Zeg, je vrouw is toch niet de baas thuis he? 
Zeg, je vrouw is toch niet de baas thuis he?
Ze heeft een belangrijke stem. Vaak zegt ze tegen mij, als ik twijfel, koop hem toch! Anders krijg je toch maar spijt 
ik had een bandje over en heb een bijpassend horloge gekocht, maar de combi valt me tegen
Er zijn veel redenen om te verkopen, maar om er een verplicht punt van te maken vind ik niet zo interessant.
Als ik een horloge te koop heb, kan je altijd via een PB meer informatie vragen en ook naar de reden van verkoop. Die zal ik dan ook gewoon geven.