Wie kan mij vertellen wat voor een soort horloge dit is. Is nog van mijn opa geweest. Op de achterkant staat 585. En wie weet de waarde. Alvast bedankt
585 staat voor 14 karaat goud, maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al opgezocht. Wat zou helpen is als de foto’s wat meer details geven en je ook zo mogelijk foto’s van het uurwerk laat zien. Waarde is in de basis de goudprijs maar denk dat als het horloge inderdaad van opa is de waarde onschatbaar is en het misschien helemaal niet uitmaakt wat de werkelijke waarde is.
De waarde moet priceless zijn, want “van opa geweest” en verder …
Hier kan je vragen stellen over je horloge aan de leden van het forum. Wij zijn echter geen taxatie-forum. Vragen over type, oorsprong, de techniek en of het horloge echt is kunnen hier wél worden gesteld.
Welkom als nieuw lid zie ik, denk ook goudwaarde.
Die oxidatie is gek, dat zie je normaal niet bij 585 en hoger. Foto’s die niet met een aardappel zijn gemaakt zouden ook helpen
Er zit geen oxidant in hoor, misschien lijkt het zo op de foto. Is zeker al 40 jaar niet gedragen.
Why? Voor hetzelfde geld was z’n opa een tiran. Weten wij veel.
Kan zeker. Tis wel een vreemde kleur op je foto. En de kroon is ook weg.
Heb je foto van de achterkant?
even oppoetsen en langs voor zij en achterkant fotograferen
Zou ik niet doen. Eerst foto van de achterkant.
En met poetsen voorzichtig aan en met juiste materiaal
Oeps. Echt?
Dat wist ik niet, sorry …
goud doekje
Maak de kast mooi schoon met een doekje, geen papier gebruiken dat krast, een cape cod doekje/zilverpoetsdoek en een sateprikker werken prima.
Polijst het plastic glaasje met wat polywatch, koplamppolijst of hee… tandpasta. Of laat dit doen door een horlogemaker (niet te verwarren met juwelier), ga vooral niet zelf proberen het horloge te openen, de ervaring leert dat dat nare beschadigingen tot gevolg kan hebben.
Laat een van de leden hier op het Forum die horlogemaker zijn het uurwerk een servicebeurt geven zodat het weer mooi loopt. Dat zal hard nodig zijn, ondanks dat het horloge welicht nu ook loopt zal alle smering zijn verdwenen. En die beurt kost je de kop niet.
Daarna zet je er een mooi ècht kroko of hagedisbandje op en je hebt een superleuk vintage horloge waar je jaren lol van kan hebben!
Ligt toch veel af van hoeveel gewicht goud het horloge heeft, misschien is binnenwerkje ook nog wat waard. succes
Paar tientjes sloopgoud en daarmee eeuwig zonde zo’n
Ik denk dat je met een nieuw acrylglaasje, een schoongemaakte kast, verse pakkingen, een nieuw kroontje, een beurt voor het uurwerk (automaat ook nog!) met een nieuwe veer als je kiest voor een amateur horlogemaker hier op het forum voor 150 euro een heel eind komt. Dan nog een mooi bandje erop en je hebt een vintage met heritage die prima dagelijks draagbaar is.
Paar tientjes?? denk wel meer, als de kast en achterdeksel 14 k zijn , 14K is op dit moment rond de 25 euro per gram, dus ik schat kast en deksel 15 gram??? is al 375 euro. dan is het een automaat, zou leuk zijn moest je de achterdeksel eraf durven wippen.
Dat is wel optimistisch hoor.
Waarde gaat desondanks goudprijs worden