Crones

Dat is wel optimistisch hoor.

Waarde gaat desondanks goudprijs worden

Ik ben ook een optimist :rofl: maar de kast ziet er best wel zwaar uit. vroeger keken ze niet op een grammetje meer of minder :rofl:

Leg dat de chronographe suisse maar uit.

3 likes

Geen idee wat het gewicht aan goud is, allemaal aannames.

Desalniettemin denk ik dat het leuker is leuker hem te laten restaureren dan te slopen voor een bedrag waarvan je nog niet met zijn tweetjes bij een toprestaurant een avondje eet en drinkt.

Maak niet zelf het deksel open maar laat een horlogemaker (niet een juwelier) dat doen, scheelt je een hoop schade.

Vaak holle lugs

1 like

Waar woon je, er is misschien een HF lid die er even naar wil kijken.

Kijk even op deze kaart:

En/of in deze recensies

1 like

Oke, ja het weegt 39 gram. Ik woon in Amsterdam. En nee ik ga het zeker niet verkopen hoor. Maar ben gewoon benieuwd. Wat voor een het is en wat het ongeveer waard is. Mijn vader heeft het altijd goed bewaard, is onlangs overleden. Dus ik doe het zeker niet weg. Misschien indd een keer laten taxeren kan altijd

1 like

39 gram met binnenwerk??? enfin zou iemand deskundig zoals hier aangegeven er eens naar laten kijken. Misschien is er wel geen service nodig? afhankelijk hoelang het geleden was. Qua merknaam is er door mij weinig over te vinden.

Binnenwerk, wellicht band, movement houder?

1 like

Ja klopt, dat weegt vaak meeste, ik schat uurwerk als ze goed loopt ergens 300/400 euro.

@Tokes of @gekkehuus misschien even vragen?

In de buurt van Amsterdam zit weinig wat ik vertrouw, of ze zitten ver in de kop van NH.

Er is een thewatchlab in zaandam wat je zou kunnen proberen… moet ik zelf eigenlijk ook nog eens doen. Geen idee of dat goed is.

1 like

Euhrm…… waar baseer die waardebepaling van dit nog niet qua merk en type jaren 60/70 no-date automaat uurwerk op?

Dat is er wel. Ondanks dat het uurwerk loopt is de olie in de loop der jaren ingedroogd en gaat er weinig smerende werking meer vanuit.
Alsof je een auto zonder olie laat draaien, de boel gaat kapot.

Leukste is een lid hier dat (amateur)horlogemaker is het laten doen, vriendelijke liefhebbers en bij een basic uurwerkje als dit kunnen die dat prima aan voor een vriendelijke prijs.

1 like

Je kunt best een horloge erven, maar je weet toch niet wanneer laatste onderhoud gedaan is, vandaar dat ik zeg , misschien is service niet nodig en loopt ze prima.
Waarde bepaling 90 % door goudwaarde ( ruw geschat) Ik zou ook een medelid dit dan laten servicen

Volgens TS 40 jaar in een kast. Dan moet je gewoon servicen als je (regelmatig) wil dragen.

1 like

aja 40 jaar niet gedragen, overheen gelezen, enfin de kenners zullen wel goede raad geven. succes

1 like

Waardebepaling geen idee. Gezien merk denk ik toch goudwaarde.

Het i.o. maken van het horloge lijkt me een beter idee vooral omdat het een erfstuk is en je vader het ook zo lang bewaard heeft.
Mocht je interesse hebben ik woon wel een eindje weg maak kan het horloge wel weer compleet i.o. maken.

Gr,

Toke

1 like

:+1: :+1: :+1: