Croo band - Douane

Zijn er nog problemen te verwachten m.b.t. dragen van een croco band naar het buitenland ( Italie - Ned -> schiphol ) ?

Nee, en als ze er naar vragen is het natuurlijk een nep croco :slight_smile:

En wat gebeurt er als je gewoon zegt dat hij echt is maar je hem al een tijd hebt en dat hij is gekocht in nederland ?

PS trouwens ik kan zelf niet eens zien wat het verschil is tussen echt en namaak iemand een tip ?

…en Ja ik geloof gewoon de verkoper…

Een croco band is gewoon toegestaan, zolang als de huid voor de band op een niet-illegale manier is verkregen bijv. illegale jacht of stropen…

Aan de binnenkant van de band zit vaak een klein wit-geel labeltje met daarop een kleine croco wat aangeeft dat het bandje is gemaakt van huid die op een verantwoorde (?) manier verkregen is. Een soort van keurmerk dus, net zoals dat tegenwoordig bestaat voor tropische houtsoorten.
Deze huiden komen van croco-farms die speciaal deze dieren kweken voor het vlees en de huid (of misschien nog andere onderdelen ?)
Tot aan de slacht schijnen de beestjes een goed leven te hebben.

aan de binnekant van deze donkerbruine croco bandjes staat geen keurmerk . merk is Valais strap company en komen uit de USA.
hier een vergelijk met een mediumbruine duitse Hirsch duke imitatie crocoband, beide 20mm

prijs is gelijk met zo’n 20 euro per stuk , aan de valais zit ook een mooiere zwaardere gesp t.o.v de Hirsch.
het verschil tussen imitatie en echt , is hier goed te zien op deze foto’s (hoop ik :slight_smile: )




groet, André

Dankjewel voor de foto`s ik ga ze even bestuderen …enige referentie die ik eigenlijk heb is het image wat op mijn netvlies ligt van een opgezette croco in mijn ouderlijk huis aan de muur…die was in iedergeval wel echt …denk ik :wink:

Bedoel je dat de echte croco en de imitatie dezelfde prijs hebben ?

Ik dacht dat een echte croco +/- 150 euro kost ?

Bij mij staat kroko louisiana - handmade germany

Zowel de Hirsch als de valais heb ik een partijtje gekocht van 10 stuks op eBay,
een enkele losse croco band komt inderdaad zomaar op 150 euro , zeker als je 'm bij de juwelier aanschaft ,
daar heb je dan ruime keuze en hij zet die nieuwe croco band dan ook nog netjes aan je horloge.

groet, André

in wat voor winkels en waar in nederland kun je krokidillenleren bandjes kopen

in wat voor winkels en waar in nederland kun je krokidillenleren bandjes kopen

bij bijna elke juwelier of online …

www.horloge.com ook een optie. Diverse crocobanden om en nabij de 150euro. meen 145 uit mijn hoofd!

ik bestel mijn bandjes vaak hier :
http://www.uhrenarmband-versand.de/Uhrenbandversand-s145h143-Stegbreite_20mm.html

Beste DB,
Simpel gezegd; het mag niet.
Italië - Nederland is geen grensoverschreiding (binnen EU) dus van de douane zal je geen “last” hebben. Staat er toch een verdwaalde douanier dan heb je heel wat uit te leggen.
Jur

Wat bedoel je met “het mag niet”??? Ik heb een echte croco lederen portefeuille en moest mijn horloge een lederen band hebben zal ik ook direct naar croco kijken .

Lees de CITES eens door…
Jur