Cross over of hobby's: Gotta Watch 'em all

Een leuke aanleiding voor een NA: de Seiko SCXP179. Een quartz Seiko met een mooie beige wijzerplaat. Limited op 1000 stuks, met een pokeball op 12. De uurmarkeringen zijn gebaseerd op de evoluties van Eevee. Hierover later meer.

Over Pokémon
Pokémon bestaan ondertussen al 27 jaar bestaat. Ontstaan in Japan (net als Seiko) en immens populair. Nog steeds ja. Bijna iedereen kent wel Pikachu, de gele muis met een bliksemschichtstaart die constant (afhankelijk van wie je het vraagt schattig of irritant) Pika, Pika aan het roepen is. Daarnaast zijn er in de 1e generatie nog 150 andere Pokémon. Daarnaast zijn er ondertussen nog 6 (totaal dus 7) generaties gekomen, uit verschillende (niet-bestaande) regio’s. In totaal zijn er meer dan 850 verschillende Pokémon.

Iedere Pokémon heeft één of meerdere types (krachten), wat hem sterker maakt (of juist zwakker) in gevechten tegen andere Pokémon. Zo is water sterker dan vuur (blust), vuur sterker dan gras (verbrandt) en gras sterker dan water (geef een plantje water en dan wordt ie sterker). Doe dit *2 en * 850 en dan begrijp je dat je heel erg veel verschillende mogelijkheden hebt om tegen elkaar te strijden.

Deze interacties zijn een erg belangrijk onderdeel van Pokémon. Je probeert je Pokémon op te voeden en sterker te laten worden. Dit doe je door voor ze te zorgen en ze wedstrijden tegen elkaar te laten voeren. Uiteindelijk kun je kampioen worden en de beste trainer van de wereld.

Over Eevee
Eevee is een relatief simpele Pokémon. Hij/zij is wel superschattig, waardoor dit toch één van de populairste Pokémon is, samen met Pikachu. Deze twee hebben dan ook hun eigen spellen op de Switch: Let’s Go Pikachu en Let’s Go Eevee. De meeste spellen zijn op dezelfde manier opgesteld: Van hetzelfde spel worden 2 versies uitgebracht, waar de bedoeling is het simpele verhaal te volgen en ondertussen alle Pokémon te vangen. Dat gaat je alleen niet lukken, omdat bepaalde Pokemon alleen in het ene spel zitten, terwijl andere weer alleen in de andere versie.

Wat Eevee wel speciaal maakt, is dat de Eevee niet 1 evolutie heeft, maar 8. Normaal gesproken heeft een Pokémon 1, soms 2 evoluties, maar Eevee is dus de grote uitzondering. Eevee kan, afhankelijk welke manier van evolueren je kiest, veranderen in 1 van 8 verschillende types. Elk met een eigen type.

Je hebt:

• Vaporeon: Water (blauw)
  • Jolteon: Elektrisch (geel)
  • Flareon: Vuur (rood)
  • Leafeon: Gras (groen)
  • Espeon: Psychisch (paars)
  • Iceon: Ijs (lichtblauw)
  • Umbreon: Donker (zwart)
  • Sylveon: Fee (roze)

Over het horloge
De Seiko SCXP179 is een limited (1000stuks), JDM-only horloge. Een quartz, 35mm, geleverd in een langwerpige rood-witte doos die qua uiterlijk en kleuren flink wat weg heeft van een Pokéball (waar je Pokémon in vangt). Geleverd met een roodbruine (Eevee-kleurige) leren NATO en een beige Sailcloth-achtige band (kleur van de staart). Volgens de legende is de band ook echt gemaakt van Eevee-leer, maar dat geloof ik niet helemaal…

In het horloge tikt een 7N01 uurwerk en deze keer tikt ie (bij mij in ieder geval) netjes op de minuutmarkeringen. Iedere vijf minuten heeft de markering een andere kleur, verwijzend naar de “Eeveelutions”. 1 uur is roze (Sylveon), 2 uur blauw (Vaporeon), 3,6 en 9 Zilver net als 12 een Pokéball, etc. Erg leuk detail.

De kast is aan de zijkanten gepolijst en aan de bovenkant geborsteld. Of het aan de band ligt weet ik niet, maar hij draagt een heel stuk groter dan de 35mm die hij heeft. Alleen wel veel te klein voor mij met mijn 20cm polsen. Hij gaat dus naar mijn mini-trainer thuis. Die was wel erg enthousiast toen hij hem zag.

Kwalitatief lijkt het echt wel een hoger segment dan het standaard speelgoed horloge te zijn. Maar ook als ik hem vergelijk met bijvoorbeeld een SPRD of een Turtle lijkt ie daar zeker mee te kunnen concurreren. Iets wat ik totaal niet verwacht had.

Foto’s

Vraag maar raak

• Zijn er nog andere Pokémon liefhebbers? :wink:
  • Wat is je Friendcode op Pokémon Go?
  • Wat is je favoriete Pokémon?
13 likes

@HanDavinci geloof ik

5 likes

Ja, zeker. Maar daar loop ik als volwassen man niet mee te koop.

Mijn vriendin haat Pokémon nu.

9 likes

Een collega is nu op vakantie naar Sevilla om daar deel te nemen aan een internationaal Pokémon Go event.
Leuk horloge!

Dat heeft ze letterlijk zo gezegd, of heb je “gotta cach ‘em all” zo geïnterpreteerd?

6 likes

Kom er maar in @charlesb52 :wink:

1 like

afbeelding

3 likes

Das een Pafkachu zo te zien. :crazy_face:

Ik ook niet :sweat_smile:, tik ik um aan :fist_right:t3::fist_left:t3:

Maar een tattoo heb ik er niet van.

Wel een lelijk horloge btw, daar hadden ze wel iets mooiers van kunnen maken

1 like

Mooi geschreven verhaal :+1:

1 like

Ik ben 20 jaar geleden wel verekkes goed geweest in het kaartspel :sunglasses:

2 likes

Why?

https://youtu.be/PWgCqbWwpBg

Lekker kort ook toch :smiley:

1 like

Leuk verhaal!

1 like

Nee, en ik snap ook volwassen mannen met Pokemon niet maar dat is geheel persoonlijk.

Van harte met je aanwinst!

Pokémon is mij gepasseerd vroegah… M’n zoon van 9 daarentegen, die weet er alles van. Morgen ben ik vrij en moet ik hem filmen tijdens het unboxen van een aantal sets, want dat moet op YouTube komen. Zucht…

Als ik nou mijn glittercharizards had bewaard had ik nu een Rolex. MAARJA.

1 like

Dank je!
Op m’n ex (Sportzilla1) en m’n huidige motor (Sportzilla2):

3 likes