Nee maar vond dit leuk item. Was naar andre stuff op zoek. Vind alleen wel interessant en jammer dat de startup buzzin fried air ook in de horlogewereld zijn intrede heeft gedaan. Heb je die site wel es gezien. Het is net de begrafenis site van een veluwe dorp. Dan kun je buzzwoorden over dunne laagjes inhoud gooien maar we willen toch meer dan lucht voor veel geld. en dan die hele exclusieve genootschap met al die bijeenkomsten nou nou.ok denk dat deze categorie prijzen hun eigen genootschap hebben dat groeit organisch en drijft op histori en gezamenlijke waarden. Niet op een horloge dat je ergens hebt laten maken voor je bruiloft toch?
We hebben er inderdaad 70 van de 100 verkocht. Destijds hadden we een lagere crowdfundingsprijs. Maar die is te laat om een gezonde marge te maken. Die wa er dus puur om op te starten. We bestaan nog steeds en focussen ons nu vooral op enkele stuks horloges die we maken aan de hand van het verhaal van onze klanten. Daar hebben we er nu een aantal van verkocht. Helaas kost het opstarten van een merk waarbij je geen lijn opzet, maar steeds unieke horloges maakt, veel tijd. Maar we hoeven er niet van te leven en doen het vooral vanuit passie.
Jawel hoor, maar we pakken het rustig aan. We zijn niet op zoek naar snel geld.
Het is inderdaad een woord die je nu veel voorbij ziet komen in de marketing. Dat is voor ons niet de reden geweest. We waren op zoek naar een naam, waarbij de naam verteld, wat we doen. En we vertellen de verhalen van mensen op onze wijzerplaten. Vandaar. Het idee is ooit begonnen met het idee dat ik wijlen mijn vader graag symbolisch bij het huwelijk van mijn broer wilde laten zijn. Voor hem heb ik destijds een horloge gemaakt waarbij de merknaam, de namen van onze vader is. En er stonden wat verwijzingen naar zijn huwelijk in, een logo en de datum van zijn trouwdag.
Dank voor je mening. Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Maar het gaat voor ons echt niet om buzzwoorden. We willen heel graag iets unieks maken voor mensen. En ons idee is om dat te doen op basis van het verhaal van mensen. Dat gaat inderdaad vaak over het gemis van geliefden. Maar gelukkig ook vaak over huwelijken of geboortes. Het gaat echt om enkele stuks, waarbij de wijzerplaat custom wordt gemaakt op basis van het verhaal van de klant. Ik zou er graag eens verder met je over praten, ben erg benieuwd naar feedback.
Maar dat is het probleem. Een merk heeft lading en een identiteit die is doorgetrokken in design, kwaliteit ! Op deze manier bouw je geen merk. Of eerder een winkelmerk ipv een horlogemerk. Dus dat wereldwijde netwerk van CEO’s is een beetje pretentieus.
Nee dat klopt als een zwerende vinger
Dank voor je feedback. Misschien kan je wat tips geven, hoe je volgens jou wel een horlogemeek bouwt. Misschien kan je wat laten zien? Wellicht heb jee een website van een product dat je hebt neergezet? Ben erg benieuwd of we er wellicht nog iets van kunnen leren. Groet Sander
Misschien nog even een voorbeeld van een horloge dat we hebben gemaakt voor een klant. Dat is wat beeldender.
Als ik nog een advies mag geven: zorg voor betere content op de website. Teksten, foto’s, illustraties, lay-out – alles moet een paar stappen beter om te communiceren op het niveau dat past bij het product en de prijs ervan. Ik begrijp dat het een side-project is en dat de content iets is waar je snel van denkt dat je het zelf kunt doen. Toch denk ik dat je in dit segment meer moet uitstralen. Veel succes, ik hoop dat jullie idee zich blijft ontwikkelen!
Graag zelfs! Dank voor je advies. We kunnen altijd leren van de blik van anderen!
Het is toch mogelijk om een persoonlijke touch aan willekeurig welk horloge (sieraad) te geven met een inscriptie…?
Dat klopt, dat kan eigenlijk met elk sieraad. Maar dat kan je eigenlijk niet op de wijzerplaat. En dat kan bij ons wel. Je kan de hele wijzerplaat persoonlijk maken aan de hand van je persoonlijke verhaal.
Vgr Sander
Ik zie mogelijkheden voor de HFLE 2017
Ben benieuwd wat ze voor de HFLE met de prijs kunnen doen