Crowdfunding nieuw horlogemerk

The Storytelling Watch Society
De officiële lancering van de crowdfundingcampagne van The Storytelling Watch Society is gestart. The Storytelling Watch Society is een bedrijf dat gepersonaliseerde horloges gaat aanbieden naar aanleiding van bijzondere herinneringen van de drager/eigenaar.

Een bijzonder horloge als drager van een herinnering
Ieder mens heeft bijzondere herinneringen, vaak aan emotionele momenten zoals een huwelijk, afstuderen, overlijden van een dierbare of de geboorte van een kind. De klant van The Storytelling Watch Society schrijft samen met een verhalenverteller zijn of haar eigen verhaal. Dit verhaal biedt de inspiratie voor het design van de wijzerplaat van het horloge.

Honderdelf Founding Fathers
Om startkapitaal te verwerven zoekt The Sorytelling Society 111 Founding Fathers. Een Founding Father ontvangt een speciaal gelimiteerd horloge. Het horloge vertelt het verhaal over de opstart van het bedrijf en de rol van de founding father bij de totstandkoming van dit exclusieve genootschap.
Het gelimiteerde Founding Fathers horloge kost 850,- euro. Na de crowdfunding begint de verkoopprijs bij 2.500 euro, afhankelijk van de wensen van de klant.

Over The Storytelling Watch Society
Het concept van The Storytelling Watch is uniek in de wereld van de horlogerie. The Storytelling Watch Society werd in november 2014 opgericht door de broers Sander en Wouter van der Kloet. Het bedrijf brengt uitsluitend gepersonaliseerde horloges uit. Elk horloge draagt het verhaal in zich van een persoonlijke, belangrijke gebeurtenis. De eigenaar kan met zijn of haar horloge de herinnering altijd dichtbij zich dragen en koesteren. Bovendien behoudt het horloge de verhalen van een leven voor de volgende generaties.

Volg The Storytelling Watch Society via Facebook en de website www.thestorytellingwatchsociety.com

Voor meer informatie, interviewverzoeken en beeldmateriaal neem contact op met:
Communicatie & PR- Wouter van der Kloet

Wouter van der Kloet | E wouter@thestorytellingwatchsociety.com |
T 06 42 75 24 66

Het concept is wel aardig, maar de vanaf prijs van 2500,- voor een basic horloge met unitas 6497 is imo wel erg hoog. Dat “customizen” kost aardig geld.

Persoonlijk vind ik de merknaam nogal lang!

Hoi Wouter,

Bijzonder verhaal! Ik wens je heel erg veel succes toe.

Mede namens de leden van P1lot One.
Hans

Voor de eerste versie, de limited Founding Father editie (111), werken we met de Unitas 6497. Wanneer we dit eerste stadium door zijn, bekijken we onze opties voor de uurwerken die we straks voor de gepersonaliseerde horloges gaan gebruiken. We zetten in ons concept het verhaal centraal, dat is dus wel iets anders dan de huidige merken, die hun eigen verhaal centraal zetten. Uiteraard kost dat personaliseren aardig geld, en dan heb je ook een uniek exemplaar dat je blijvend herinnert aan jouw verhaal. OOk is het gemaakt om over te dragen aan een volgende generatie. Het verhaal leeft voort.

We hebben honderden namen verzameld. Vele namen zijn de revue gepasseerd. We hebben onze strategie vanuit total branding gemaakt. Een onderdeel daarvan is dat je met je merknaam vertelt wat je doet. En dat is voor ons ook wennen, maar we merken dat mensen het wel snel oppakken. Gelukkig kun je op mijn emailadres gewoon reply-en :wink:

Overigens inmiddels al 28 Founding Fathers die zich hebben aangemeld!

wvdkloet Schreef:

De officiële lancering van de crowdfundingcampagne
van The Storytelling Watch Society is gestart. The
Storytelling Watch Society is een bedrijf dat
gepersonaliseerde horloges gaat aanbieden naar
aanleiding van bijzondere herinneringen van de
drager/eigenaar.

Een bijzonder horloge als drager van een
herinnering
Ieder mens heeft bijzondere herinneringen, vaak
aan emotionele momenten zoals een huwelijk,
afstuderen, overlijden van een dierbare of de
geboorte van een kind. De klant van The
Storytelling Watch Society schrijft samen met een
verhalenverteller zijn of haar eigen verhaal. Dit
verhaal biedt de inspiratie voor het design van de
wijzerplaat van het horloge.

Honderdelf Founding Fathers
Om startkapitaal te verwerven zoekt The
Sorytelling Society 111 Founding Fathers. Een
Founding Father ontvangt een speciaal gelimiteerd
horloge. Het horloge vertelt het verhaal over de
opstart van het bedrijf en de rol van de founding
father bij de totstandkoming van dit exclusieve
genootschap.
Het gelimiteerde Founding Fathers horloge kost
850,- euro. Na de crowdfunding begint de
verkoopprijs bij 2.500 euro, afhankelijk van de
wensen van de klant.

Over The Storytelling Watch Society
Het concept van The Storytelling Watch is uniek in
de wereld van de horlogerie. The Storytelling
Watch Society werd in november 2014 opgericht door
de broers Sander en Wouter van der Kloet. Het
bedrijf brengt uitsluitend gepersonaliseerde
horloges uit. Elk horloge draagt het verhaal in
zich van een persoonlijke, belangrijke
gebeurtenis. De eigenaar kan met zijn of haar
horloge de herinnering altijd dichtbij zich dragen
en koesteren. Bovendien behoudt het horloge de
verhalen van een leven voor de volgende
generaties.

Volg The Storytelling Watch Society via Facebook
en de website www.thestorytellingwatchsociety.com

Voor meer informatie, interviewverzoeken en
beeldmateriaal neem contact op met:
Communicatie & PR- Wouter van der Kloet

Wouter van der Kloet | E
wouter@thestorytellingwatchsociety.com |
T 06 42 75 24 66

Inderdaad een leuk en mooi idee.
850 Euro is best wat geld zonder dat ik het horloge kan zien (artist impressions, sfeerbeelden etc, iets in ieder geval). Ik zou wat foto’s hebben ingevoegd in deze aankondiging.

Ben je niet bang dat er totaal geen ‘lijn’ zal zitten in de uitstraling van de horloges? Immers, het zijn telkens op zichzelf staande horloges. Of kan de klant wat wensen aangeven en wordt er dan gekozen uit een basisontwerp? Is mij nog niet geheel duidelijk.

Kortom: ik kijk nog even de kat uit de boom en zie graag beeldmateriaal voorbij komen.

Succes heren!

Dank je wel Hans en mannen van P1lot One! We volgen jullie ook op de voet. Onze Founder, Sander van der Kloet, heeft een P1lot One horloge besteld -;).

Inderdaad en ik wil ook wel zo’n “story telling watch”. Maar weer sparen en de andere horlogewensen opzij zetten :smiley:

We gaan inderdaad samen met de klant zitten en wordt er gekozen vanuit een basis ontwerp. Graveren en tampon druk zijn dan de mogelijkheden voor het aanpassen van de wijzerplaat. De Wijzerplaat wordt straks geleverd in verschillende kleuren, volledig leeg. Ook zonder ons merk erop. Dat wordt beschreven met het verhaal van de klant. Doordat we vaste designers hebben (klassiek, design, etc) creeren we vanzelf een TSWS horloge wat aansluit op de wensen van de klant. Nimmer het plakken van een logo, altijd gebaseerd op een bijzonder verhaal.

Op de crowdfundingssite hebben we bewust gekozen de foto’s een beetje geheimzinnig te houden. Maar we hebben een prachtig protype van het horloge en de cassette (in 3D geprint). We maken graag persoonlijke afspraken omdat zo ons verhaal het beste overkomt. Dus ik kom graag bij je langs wanneer je geinteresseerd bent!

Overigens op de website staan veel beelden. Neem gerust een kijkje: www.thestorytellingwatchsociety.com

wvdkloet Schreef:

We gaan inderdaad samen met de klant zitten en
wordt er gekozen vanuit een basis ontwerp.
Graveren en tampon druk zijn dan de mogelijkheden
voor het aanpassen van de wijzerplaat. De
Wijzerplaat wordt straks geleverd in verschillende
kleuren, volledig leeg. Ook zonder ons merk erop.
Dat wordt beschreven met het verhaal van de klant.
Doordat we vaste designers hebben (klassiek,
design, etc) creeren we vanzelf een TSWS horloge
wat aansluit op de wensen van de klant. Nimmer het
plakken van een logo, altijd gebaseerd op een
bijzonder verhaal.

Op de crowdfundingssite hebben we bewust gekozen
de foto’s een beetje geheimzinnig te houden. Maar
we hebben een prachtig protype van het horloge en
de cassette (in 3D geprint). We maken graag
persoonlijke afspraken omdat zo ons verhaal het
beste overkomt. Dus ik kom graag bij je langs
wanneer je geinteresseerd bent!

Overigens op de website staan veel beelden. Neem
gerust een kijkje:
www.thestorytellingwatchsociety.com

Dank voor de snelle respons. Goed dat de uitstraling wel redelijk in lijn zal liggen en dat er niet geplakt zal worden. Ik ga het project graag volgen!

Ik ben erg visueel ingesteld, vandaar dat ik graag overal plaatjes bij zie (niet alleen op jullie eigen website, maar ook in HF aankondigingen :wink: )

Als ik in de toekomst interesse heb ga ik zeker contact opnemen, maar momenteel heb ik helaas geen 850 Euro klaarliggen :frowning:

Nogmaals, succes en leuk dat jullie P1lot One volgen!

verkoop je toch je P1lot One :smiley:

Over een paar jaar maakt iedereen zelf zijn “persoonlijke” horloge met verhaal en voor een habbekrats middels 3D printing.

just my 2 cents

Hendrik

1 like

in dat geval wordt het er niet interessanter op Hendrik…

Wij volgen de ontwikkelingen met 3D printing ook op de voet. Wij doen niks liever dan een persoonlijk horloge maken tegen een schappelijke prijs. Nu is dat nog toekomstmuziek. Overigens hebben we onze cassette (lees: verpakking) al in 3D uitgeprint in porselein, en dat ziet er gaaf uit!

En vergeet niet dat niet iedereen een mooi horloge kan ontwerpen. Op dit forum zijn er hoogstwaarschijnlijk genoeg die kunnen/willen. Maar ik denk toch dat de gemiddelde klant het liever laat doen.

Meer dan 2 jaar later is de voorraad crowdfunding watches nog steeds niet uitverkocht. Ze worden nu voor meer dan de originele prijs aangeboden. Inmiddels de langste startup met de langste naam wel consekwente totaal branding

Storytelling is een buzzwoord, veel gebruikt en vaak misbruikt in de reclame- en marketingwereld. De ideeën achter storytelling zijn wel interessant en waardevol. Echter bestaan die ideeën al veel langer dan het buzzwoord. Een beetje vakman afgestudeerd na 1990 hanteert ze als standaard. Overigens gaat het kiezen van ‘storytelling’ als merknaam in tegen de principes van storytelling – maar dat terzijde.

1 like

Het is dus niet van de grond gekomen?

Heb je nou een account aangemaakt om deze matig interessante oude koe uit de sloot te halen?

Ehh… welkom

2 likes