Ik ben mijn eerste stapjes aan het zetten in het (de)monteren van horloges. Om te oefenen met het verwijderen van wijzers, heb ik voor een minuscuul bedrag een Quartz gekocht.
Om bij de wijzers te komen, lijkt het erop dat ik het glas moet verwijderen.
Kunnen jullie mij op weg helpen hoe dit te doen?
YouTube leerde mij dit te doen door horloge op dubbelzijdig tape te plakken en dan hard te trekken, maar dit werkt niet bij mij.
Andere suggesties welkom.
Dit werkt toch alleen voor domed glaasjes?
Bij het horloge dat ik voor me heb liggen, ligt het glas volledig in de kast en kan ik nergens aan vastgrijpen.
In dat geval is met luchtdruk waarschijnlijk je enige optie. Achterdeksel er weer op en met een pompje druk erop zetten via de kroontube. En hopen dat niet alsnog je achterdeksel er weer af gaat, dus mogelijk moet je die aangedrukt houden.
Zelf heb ik perslucht, daarmee werkt het makkelijk; pompjes is soms wat geklungel.
Ik neem aan dat horloges waar deze aanpak nodig is niet heel veel voorkomen?
Want in dat geval kan ik misschien beter een ander en gemakkelijker oefenhorloge bemachtigen….
Je zou kunnen proberen een stukje hout ofzo op het glas te lijmen zodat je een hefboom hebt om eraan te trekken. Voor die 4 Euro kun je er ook niet veel aan vernielen. Lijm (mits de juiste) is toch wel een stuk sterker dan tape.