Cultuur in horloges

Goedemiddag forum,

Onderweg terug van de GP van Italië (jammer Max) zit ik me te bedenken dat ik ontzettend veel mooie en bijzondere horloges heb gespot bij de Italiaanse fans.
AP’s, two tone Daytona’s, speedmasters en heel veel ander moois. Dat kan natuurlijk nep zijn maar toch vond ik het opvallend.

Nu vroeg ik me af of het wellicht een cultuur ding is. Kan iemand me vertellen of er in andere landen andere horloge-gebruiken en culturen bestaan??

Foto voor de sfeer.

1 like

Ja, zat? Het zijn de wat meer flashy gebieden (het mag toch geen verassing zijn dat de Italianen mooi-boys zijn?) waar het wat meer opvalt. Maar mocht je jezelf een keer in Macau terugvinden dan kijk je ook je ogen uit haha.

1 like

Jazeker bij de F1 van Zandvoort toch zeker een drietal Rolex sport modelen voorbij zien komen, een aantal tagheur formula1’s, 3 a 5 gouden hublots waarvan een volledig bezet met diamantjes. En dat enkel vanaf m’n stoeltje. Dus denk dat het samenhangt met F1 en diens prijzen.

2 likes

De tickets zijn inderdaad niet echt goedkoop. Dus dat heeft er vast ook mee te maken. Maar bij de Nederlandse fans zag ik toch echt minder moois (wel veel Apple’s en fitbits)