Poosje terug een vintage Omega Constellation Manhatten gekocht.
Erfstuk van een hoogleraar in Amerika. Bij het maken van de deal gaf hij aan dat de saffier kapot was gegaan en dat hij een originele had gekocht en door horlogemaker had geplaatst. Fijn.
Horloge eenmaal aangekomen uit Amerika. Heel blij mee!
GeĂŻnformeerd bij de verkoper:
“Yes, those lines are meant to be there for this model and they were also on the original crystal. I purchased one of the last original crystals and had my local watchmaker replace it.”
Geen idee of zijn verhaal klopt, maar ik ben benieuwd of jullie ervaring hebben met een glasplaat als deze?
Ik kan me niet voorstellen dat dit zo hoort. Als je zoekt op internet op dit type, dan vindt je geen enkel exemplaar met iets soortgelijks. Zit het beschermfolie niet aan de binnenkant of zo?
Wat ik zit te denken.
Is het geen beschermfolie onder het glas, dat is bedoeld bij levering aan een juwelier/servicecenter voordat het wordt geĂŻnstalleerd om te laten zien dat het een officieel Omega glaasje is? Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat dit zo duidelijk zichtbaar moet zijn tijdens het dragen.
Tis vrij precies uitgelijnd op die klauwen. Dus ik geloof het wel. In deze tijd werd wel meer geëxperimenteerd met glaasjes. De Eterna Galaxis heeft ook saffier met het logo erin, maar dat komt pas tevoorschijn als je erop ademt (helaas niet vast te leggen).
Je laat bij het plaatsen van een nieuw raam de stickers toch ook niet op het glas zitten…
en die zitten bij dubbel glas ook niet ertussen waar je ze niet weg kan halen…