Cursus horloge fotografie

Vaak wordt hier gesproken over mooie horloges. Boeiender zijn de posts met meerdere foto’s. Helemaal fantastisch is het als die foto’s van goede kwaliteit zijn.

Nu zullen de skills van de diverse verzamelaar op het gebied van fotografie niet zo goed zijn. Wellicht is het een idee om met een paar man/vrouw bij elkaar te komen voor een cursus/workshop.

We hebben dus iemand nodig die goed kan fotograferen (met ervaring qua horloge fotografie), een locatie en een 10tal liefhebbers die geinteresseerd zijn (met een goede camera natuurlijk).

Bij deze wil ik mezelf als eerste aanmelden :wink:

Wie kan er helpen met puntje 1.
Locatie lijkt me ergens waar alle aanmelders niet tever voor hoeven te rijden. Ikzelf kom uit Noord-Brabant (Oisterwijk).

kan je wel een goede connectie aanbieden, maar hij zit in Leeuwarden, beetje ver weg!

deze man is prof, tevens afgestudeerd in oude technieken…dus je kan bijv. nog een mooie blauwdruk of sepia (beiden te maken met de enige echte 150 jaar oude technieken :wink: ) van je horloge maken.

de beste man is tevens eigenaar van een Omega :smiley:

indien interesse kan ik kijken wat hij voor je/jullie kan betekenen

bidle kennut oak wel,…volgus mij

Prima initiatief maar.
Dat van die goede camera begrijp ik niet helemaal.
Als je bedoelt dat alleen mensen met een spiegelreflexcamera welkom zijn denk ik dat je een hoop geinterresseerden uitsluit.
Het lijkt mij ook voor mensen met een simpele camera een leuke en leerzame workshop.

mee eens, want goed is relatief.De man ACHTER de camera bepaalt uiteindelijk wat er voor resultaat uitrolt!

kortom, werkende camera is mi al voldoende.

Dit is huiswerk, hoeven de deelnemerts het alleen nog maar in de praktijk te brengen!

suk6

Aad A Schreef:

Prima initiatief maar.
Dat van die goede camera begrijp ik niet
helemaal.
Als je bedoelt dat alleen mensen met een
spiegelreflexcamera welkom zijn denk ik dat je een
hoop geinterresseerden uitsluit.
Het lijkt mij ook voor mensen met een simpele
camera een leuke en leerzame workshop.

Type camera is wel enigszins van belang als je bepaalde technieken met bijvoorbeeld scherpte diepte wil toepassen. Dus scherpe voorgrond, onscherpe achtergrond. Ik heb er niet zoveel verstand van hoor, maar als je met een simpel snapshot dingetje komt heb je wellicht te weinig leer-mogelijkheden.

ten dele waar als je met diafragma waardes weet te werken. Als je al zover bent dat diafgragma, iso en sluitertijd manueel instelbaar is, dus je bezit DIE kennis, dan kan je met veel kleine goedkopere camera`s al uit de voeten. daar zit nl ook een manueel functie op . In die stand is dan diafragma,iso,belichting en sluitertijd handmatig af te stellen. kortom, voor de BASIS vaardigheden moet je eigenlijk wel je camera kennen en de resultaten van het afstellen!

suk6

Deze zijn ook van mij, das weer eens wat anders dan horloges.

Maar het toeval wil wel dat ik naast horlogefreak zijn ook hobby fotograaf ben.
Hier een kleine greep uit de collectie!

veel kijk plezier

Mooie foto’s Jaap

De camera bepaalt natuurlijk wel de creatieve mogelijkheden, doch is niet maatgevend. Ook met een compactcamera kun je mooie foto’s maken, je moet wel weten waar de beperkingen liggen, en hoe je daarmee om kan gaan (soms met een MacGyver oplossing).

Zelf moet ik eigenlijk eens enkele mooie reportages maken van al mijn horloges, heb er eigenlijk nog nooit de tijd voor genomen, vreemd als je weet dat fotografie mijn hobby is en ik me voor mijn horloges tot nu toe beperkt heb tot snapshots met de compact ipv de reflex…

Lijkt me dus leuk om dat misschien een keer met een groep mensen te doen, en mijn kennis (en die van andere leden die ook fotografie als hobby hebben) te delen met andere leden? Liefst inderdaad in midden Nederland.

Wanneer? Niet op korte termijn, het is veel te druk op de zaak momenteel.

bedankt voor jullie info! Die link naar die fotosite is inderdaad erg interessant.

Ik ben het met jullie eens dat degene die de foto maakt belangrijker is dan het toestel waarmee de foto gemaakt wordt. Aan de aandere kant, met een “goed” toestel kun je meer dan met een klik en klaar ding, laat staan een telefooncamera.

Midden Nederland moet goed te doen zijn voor de meeste mensen. Qua tijdstip gaan we natuurlijk een erg drukke periode tegemoet. Wellicht dat er nog wat nieuwe/vintage klokken van eigenaar wisselen, er moeten toch cadeaus gekocht worden door Sint/Piet en de Kerstman. :wink:

Ben zeer onder de indruk van je foto’s Jaap
en ik ga ze nog een paar keer bekijken.
Volgens mij weet je een neuspulkje nog charmant op de foto te zetten.:~

Ik heb zelf wel een en ander aan deze site gehad:

http://people.timezone.com/pauld/tzpics/captime1.html

Groeten,

Martin

Leuke site (tu)

Top linkje! Thanks…

Indrukwekkende serie. (tu)Chapeau.

Gr, L.R.

langejaap Schreef:

http://www.flickr.com/photos/langejaap/sets/721576
09374202635/

Deze zijn ook van mij, das weer eens wat anders
dan horloges.

Maar het toeval wil wel dat ik naast horlogefreak
zijn ook hobby fotograaf ben.
Hier een kleine greep uit de collectie!

veel kijk plezier

Goed initiatief! Ik heb altijd een beetje afkeer van het foto’s maken omdat het elke weer lastig is dan ik denk. denk je iets moois te hebben zie je toch net weer je voorhoofd gespiegeld in het glaasje…

Leuke site, gaat in de database (tu)