Wie o wie heeft tips mbt een cursus horlogemaken in Zuid(Oost) Nederland of Vlaams Belgie.
Schoonhoven vind ik net wat te ver weg.
Volgens mij doet het PIVA in Antwerpen zo iets? Misschien weet moderator Freddy er meer van.
Behalve Hans niemand verder tips?
wat ik weet is dat er in antwerpen een horloge cursus word gegeven
Beste,
Vanwege bezuinigingen in belgie ( ook in het onderwijs )!zullen er naar alle waarschijnlijkheid vanaf volgend jaar geen nederlandse studenten meer toegelaten worden…
Dan moet ik dus snel zijn.
Van Hans kwam PIVA als tip. Via de site van PIVA zie ik echter niets op het gebied van horlogemaken. Wellicht kijk ik niet goed genoeg…
In het Technicum Noord-Antwerpen kan je deze opleiding volgen in avondonderwijs.
Ikzelf ga deze opleiding ook een keer volgen.
Gr. Glenn
Glenn Schreef:
In het Technicum Noord-Antwerpen kan je deze
opleiding volgen in avondonderwijs.Ikzelf ga deze opleiding ook een keer volgen.
Gr. Glenn
Als je van belgie bent geen probleem, nogmaals, voor nederlanders zou avondonderwijs hier niet meer kunnen wegens te duur, enkel indien je in de voorgaande jaren nog ingeschreven bent.
Waar heb je deze informatie vandaan?
gr. Glenn
Ik zit nu in mijn 3de jaar horlogemaker aan het tna en er is heel veel aan het veranderen in het avond onderwijs, voor iedereen, maar de algemene tendens is dat de regels veel strenger gaan worden ( en hier en daar al zijn en ook al duidelijk voelbaar zijn ) om in te schrijven en ingeschreven te blijven.
En wat moet ik me daar bij voorstellen? Veel strengere regels?
Ik kan Infiniti alleen maar bevestigen, de regels worden inderdaad strenger, of worden toch minstens strenger toegepast.
Zo ook vb de aanwezigheden/afwezigheden. Dit werd/word dit schooljaar streng gecontroleerd. Er zijn bij ons al 2 mensen die te weinig aanwezig waren; het is maar afwachten wat de gevolgen zullen zijn! (niet magen inschrijven voor 2de module of hogere prijs, …
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Ik vermoed dat een deel van de opleiding wordt gesubsideerd door de overheid (en dus met belastingsgeld van de Belgen) vandaar…waarschijnlijk zijn niet Belgische belastingsbetalers zeker welkom aan een veelvoud van het inschrijvingsgeld…
De Scvo-Nijverheidsschool in Antwerpen heeft een horlogemakers opleiding. Zowel een dag als avondopleiding als ik mij niet vergis.
Marco
SuperC Schreef:
infiniti Schreef:
Beste,
Vanwege bezuinigingen in belgie ( ook in het
onderwijs )!zullen er naar alle
waarschijnlijkheid
vanaf volgend jaar geen nederlandse studenten
meer
toegelaten worden…Mooie Belgenmop
Komt een Nederlander in Belgie om een
horlogemakerscursus te volgen
De cursus kost een hoop geld
Zegt de Belg tegen de Nederlander;
Meneer, u wordt niet meer toegelaten, ook al wilt
u flink betalen…
Wij zijn namelijk aan het bezuinigenHilarisch!
+1