cushion case horloges

Heren,

Ik begin tegenwoordig spontaan wat te kwijlen bij het zien van ‘cushion case’ horloges zoals de volgende:

Laurent Ferrier Galet Square (41mm)

of de Panerai 00620 (42mm)

Beide zijn zeer draagbaar van grootte, en in mijn ogen zeer elegant.

De Laurent Ferrier is niets voor mij gezien ik er teveel bezitters-stress van zou krijgen en het zou te lang sparen zijn vrees ik met zijn prijs van een 35kEUR. De Panerai moet kunnen mits goed te sparen.

Kennen jullie andere merken die dit soort horloges in hun gamma hebben ? Bij voorkeur minder duur dan de Panerai. Niet te groot, elegant van stijl, mooi afgewerkt …

Dus zeker niet de grotere modellen zoals we zien bij Panerai (44mm en méér), of minder goed afgewerkte zoals bij Magrette…

Cheers,
W

8 likes

JeanRichard:


Het goedkopere zusje van Girard Perregaux. Heel veel uitvoeringen. Met flinke korting te koop, maar wel even zoeken.
https://forums.watchuseek.com/f71/my-accidental-grail-jeanrichard-terrascope-1540954.html

3 likes

Nog nooit gezien ! Zijn er winkels in Nederland/België die dit merk verkopen ?

Sinn:

Foto van het web, wel mijn wenshorloge.

1 like

Link:

https://www.sinn.de/mobile/de/Modell/140_St_S.htm

Reverie heeft wel mooie

3 likes

Geckota:

5 likes

Deze was inpiratie voor de chrono, neem ik aan:

3 likes

Dat neem ik ook aan; en het andere model hebben ze later toegevoegd omdat ze die kast nu toch hebben liggen. :sweat_smile:

Nogal duidelijk :wink:

Patek Nautilus? Patek Aquanaut?

Veel te duur. En vind ik persoonlijk minder mooi.

Schitterend! Wat een mooi effect op de wijzerplaat… Mijn Butex heeft ook zo’n soort effect op de wijzerplaat :ok_hand:

Inderdaad. Ze zijn perféct. En dan die mooie wijzers :heart_eyes:

1 like

Die grijze geckota vintage diver komt het dichtst in de buurt van wat ik zoek …

Alleen jammer van die wijzers en indexen, dat kon veel beter

Die classic vind ik wel mooi. Maar zijn langs de dure kant, als je er de invoerkosten en btw bijrekent…

1 like

Ik heb 370 euro betaald en ik dacht dat de invoerkosten nogal meevielen omdat er een lager bedrag opgeplakt was in Hong Kong.

Ah :slight_smile:
Dat willen maar weinig handelaars meer doen.
Heb je de classic gekocht ?

1 like

Sluit maar fijn aan, achteraan in de rij… :wink:

Hier de kleine broer, de 240ST

2 likes

Ook ÜberKalt Meinherr! Wordt nog wel ff sparen voor de grote broer voor mij. Vooral ook wennen aan het bedrag, vind het eigenlijk belachelijk veel geld.
Maar goed, dat vond ik van mijn UX ook en dat is nu ook normaal dusss

1 like