Custom bandje voor oud horloge

Hallo allen,

Al een poosje hier aan het lurken, nu toch maar eens een topic openen om advies te vragen. Onlangs een mooi horloge ontvangen (althans, dat vind ik en dat is in dit geval het criterium…)
Het is alleen niet een erg alledaagse maat/vorm. Vierkant, met zijden van 32mm en vaste lugs. Aangezien het een nogal oud en naar ik aanneem fragiel horloge betreft wil ik hier graag een leren bandje voor kopen/laten maken dat met een “flapje” met een drukknoopje het horloge afdekt. Deze banden zijn wel standaard te verkrijgen, maar zijn meestal dan voor veel grotere horloges. Ik vind het esthetisch niet verantwoord om een horloge van 32mm onder een flap van 45mm oid vandaan te toveren.
Kan iemand mij helpen met een naam/adres/website waar ik zulks kan bestellen, of iemand die dat kan en wil maken?

Hartelijke groet,

Felix

@Ko-Banden

Hij maakt banden naar wens

Hoi Felix, kun je een foto uploaden?

Untitled1

2 likes

@ aqualand: dat was ik al aan het proberen :wink:

1 like

Hartelijk dank! Ik zal direct dat DM’en eens proberen! :innocent:

2 likes

Gaat dat niet scheef zitten als je een smallere band op zulke lugs monteert?

26

Ik bedoel in deze richting, maar dan dus meer afgestemd op een horloge van 32mm.

de breedte van de band is niet per se relevant in wat ik bedoel, ik heb me misschien niet duidelijk uitgedrukt, dus maar een fotootje geupload van het idee.

Je hebt ook speciale bandjes voor horloges met fixed balkjes

Die plak je vouw je om eromheen.

Edit: o wacht. Je wilt een beschermhoesje?

die heb ik er al een besteld, komt morgen aan. Het huidige bandje doet het klokje geen eer aan. Maar ik kom zonet pas op dit idee. Als ik de verkopende partij mag geloven is het horloge 104 jaar oud. Voor die leeftijd vind ik dat ie er netjes uit ziet, en hij loopt mooi. Maar je voelt aan het achterdeksel en het kroontje en het glaasje wel dat hij niet gister uit de winkel is gekomen zeg maar. Dus als ik 'm dagelijks wil gaan dragen is het misschien wel fijn als ie ingepakt zit. Daarbij begrijp ik dat horloges uit deze periode wel vaker op deze manier ingepakt zaten.

@ edit: als dat is hoe het heet, dan DAT! :grin:

Niet aan te raden. Je kunt hem best zo nu en dan dragen.

Dank voor de tip! Goed, ik draag geen enkel horloge elke dag. Ik bedoel meer: als ik 'm “in het dagelijks leven ga gebruiken” :wink:

1 like

Ik heb ook een horloge met ongeveer die leeftijd. Ik zou hem alleen enkele keren dragen bij gelegenheden. Een keer een harde klap en hij is stuk, volgens mij ook vervolgens lastig om te restaureren. Althans dat was in mijn geval (ik had hem kapot overgenomen).

1 like

:+1: daarbij is hij zo waterdicht als een spons natuurlijk. Vandaar deze topic.

1 like

Voor een bandje op maat ben ik zo vertrouwd en tevreden met KO dat ik hem ook hier aanbeveel.

Top, dank!

@Ko-Banden