Ha HF,
Sinds enige tijd ben ik de blije eigenaar van deze Seamaster 300. Wat een feest is het om deze iedere keer weer om de pols te slingeren.
De originele rammelband met holle endlinks had ik al snel vervangen voor een Forstner contemporary flatlink bracelet met endlinks voor de 1861 speedmaster. Na studie bleken dat de best passende endlinks te zijn. Wat een fantastische band/horloge combinatie………… ik bedoel…… kijk dan:
Toch kloppen de endlinks niet helemaal. Ze buigen iets te snel af naar beneden waardoor er een hoekje van de endlink zichbaar wordt:
Hier ter vergelijking van hoe de originele holle endlinks aansluiten:
In de lengte en de breedte klopt het allemaal maar in het 3 dimensionale sluit het dus net niet helemaal mooi aan. En daar kan ik met mijn horloge OCD dus toch niet helemaal tegen.
Vandaar mijn vraag:
Zou het mogelijk zijn om een metaalbewerker(sbedrijf) te vragen 2 custom endlinks te maken? Is er bijvoorbeeld een forumlid die dat zou kunnen of weten jullie een goed bedrijf die daar zijn hand niet voor omdraait? Ik heb geen idee wat de kosten zullen zijn en of het een reële vraag is maar het lijkt mij de moeite waard om dat op zijn minst uit te zoeken.
Ik hoor het graag.
mocht dit topic hier niet thuishoren dan mag het uiteraard verplaatst worden. Bvd.