En dat voor een strakke prijs , ik zeg super gedaan , niks kopie.
Een eigen merk naam zou wel wonderen doen…
De HFLE2017 long beach was toch gewoon ook een Aramar, welliswaar zonder het logo?
Nops, was m’n oorspronkelijke plan om die in eigen beheer te gaan doen, bij een aantal fabrieken offertes opgevraagd, o.a. Bij HKED die de tussenpersoon is bij de productie van de EMG.
Aramar als merk plagieert zo ongeveer alle succesvolle horloges, zoals de PP Nautilus.
Dit model is natuurlijk een duidelijke kopie van een Heuer uit de jaren 60.
Weinig respect voor dat merk.
Oh. Misschien wordt er op youtube nu een liedje gezongen over mij door Maurice.
Tja, eigen merknaam, is wellicht nog wel een optie, was voor nu even wat makkelijker een bestaande te nemen. Tja homages, van redelijk directe kopieën tot variaties op, een hoop merken draaien erop, bv Steinhart en als ik Sinns Fliegerchrono zie zie ik toch duidelijk een Breguet. Vind wel dat de Long Beach erg anders is dan een vintage Heuer Carrera, echt een heel andere kast, en qua wijzerplaat, tja er zijn echt heel veel chrono’s die hierop lijken varieren op en ook Heuer was er niet de eerste mee. Lieten hun wijzerplaten ook bij een wijzerplatenfabrikant maken en niet zelf.
Zucht… Wat kan dit ene horloge me nu schelen?
Aramar heeft een totale kopieën line up.
Daar heb ik het totaal niet op.
Hommage. Van horloges die nog altijd in productie zijn bij de originele fabrikant. Een duur woord voor een kopie. Dat veel horloges elkaar beïnvloeden is weer iets totaal anders, maar dat is bij Aramar niet de situatie.
Ik steek mijn geld liever in origineel spul. Echte limiteds/bijzondere stukken.
Mooi ding. De eerste re-issues van Heuer zijn inmiddels ook alweer vintage.
De echte oudjes zijn intussen bijzonder in prijs gestegen.
Ja en bij die oude vintages zijn er zoveel
marriages en lelijke net niet originele exemplaren in omloop dat ik het niet aandurfde. Het verhaal achter de re-issue is ook mooi!
https://www.calibre11.com/heuer-carrera-1964-re-edition/
Gelukkig hebben ze m qua formaat ook a la origineel gehouden en niet ge"supersized".
Dat was in de jaren 90 gelukkig nog niet zo in als het nu is.