Custom rotor NH36

Ik heb onlangs een Radcliffe Signature gekocht. Heel erg gaaf horloge, maar de rotor is er bij binnenkomst af gegaan. Bij mijn lokale horlogemaker er terug op laten plaatsen, maar nu is hij er weer afgegaan.

Het viel al op dat de rotor er alleen opgeklikt hoefde te worden. Klopt dit? Of is er toch ergens een schroefje kwijt/los? Kan het zijn dat er een productiefout bij de rotor is (als hij klikt moet er neem ik aan een randje zijn en dat die net te dik is ofzo?)

Wie kan me meer uitleggen over de montage van de rotor bij een NH36 uurwerk?

Lijkt inderdaad geklikt. Voor een montage handleiding kun je even googelen: “NH36 Technical guide” dan krijg je wel hits met pdf’s

Interessante exploded views.

Succes :+1:

Dank voor de info! Hier heb ik al wat aan. Lees ik het goed als ik het stukje met de rode *2 dat dit de dwarsdoorsnede van de connectie is? Dus de rondjes net onder de AO-3 druppeltjes zijn de lagers? En de rotor (het gewicht dus) wordt op de nokjes geklikt?

Dat ie er zo makkelijk afschiet, is dan het gat in de rotor te groot?

1 like

Ik heb zelf het uurwerk nog niet los gehad, dus weet het niet zeker maar op de tekening lijkt dit inderdaad het geval.

Hierboven een foto van mijn eigen Seiko 5. Wellicht een wat te groot gat waardoor de rotor los komt? Wanneer gebeurt dit? Na een snelle beweging? Of na normaal gebruik?

Dat middenstukje is toch echt een schroef. Probeer die eens voorzichtig en met een goed passende schroevendraaier vast te zetten. Niet te vast, het moet nog wel kunnen blijven bewegen.

Die gleuf van 2-3mm bedoel je? Of moet daar middenin nog een schroefje? Heeft die van mij iig niet en die van @Lion zo te zien ook niet.

Ja, dat is de schroef die de rotor op z’n plaats houdt.

Hier zie je dat ie geschroefd zit.

4 likes

Kijk dat verheldert de zaak :smiley::+1:. Ik was toch een beetje misleid door de tekening. Thnx!

2 likes