Custom Seiko's (divers) goed gelukt

Misschien ken je het wel, je hebt een aantal nieuwe ongebruikte 5jes in je verzameling en bent er een beetje op uit gekeken. Je kan ze verkopen maar ja wat krijg je er voor? Ik had ook een aantal midsize diver verzameld, allen een zeer degelijke kast, maar vaak de wijzerplaat slecht en het uurwerk aangetast. Wat doe ik dan, ik neem die kast onder handen, vervang het zeer dikke degelijke kast en vervang de pakkingen. Het complete binnen werk gaat in de onderdelen bak en minteer het complete binnen werk van die nieuwe 5 jes.

Ik zou dit nooit bij mijn vintage horloges uitvoeren dat vind ik te ver gaan, bovendien hou ik van de vintage Seiko’s zoals ze zijn.
Maar bij de nieuwe is dat anders daar heb ik minder een band mee, dus zorg ik door “customizing” dat die band er wel komt. Want de onderstaande eigenbouw zijn niet te koop maar misschien kan iemand hier ook een idee in krijgen na uit gekeken te zijn op die nieuwe 5jes.

Huwelijk tussen de binnenwerk van een SNK809K met een SNK803K kast. Ik vind de militaire plaat erg mooi staan in de gematteerde kast van de 809.

Huwelijk tussen een Diver 7S26-0010 en een 7S36-0030 Superior. De minutenring die op de plaat ligt is ook meegenomen en past precies. Een mooi resultaat, zeker omdat de wijzerplaat een mooi motief heeft. Uiteraard ook de pakkingen vervangen, de druktest heeft hij goed doorstaan dus het blijft een 200 meter diver.

7S26-0030 diver met een custom wijzerplaat, just for fun…

Een nieuwe SNK809K kast met een militaire groenen wijzerplaat die ik van een sloper vandaan heb. De seconde wijzer is apart in vliegtuig vorm zoals Sin of Sturmanskie, en komt van E-Bay als custom part voor de 7S26.

Ik heb je tekst even aangepast, zodat de foto’s zichtbaar zijn.

Hartelijk dank! Ik snapte al niet waarom de afbeeldingen niet werkte.

Ahah, leuke resultaten hoor(tu) En daar hebben Seiko-logen over enkele decennia weer een hele kluif aan:D

(tu)

Ja, dat ziet er allemaal leuk uit, zeg! (tu)

– moved topic –

Gafe combi’s! (tu)

Groeten,

Martin

Hoi Erik,

Inderdaad goed gelukt.

gr.
Peebee.

Het leuke is dat je dit soort kunstjes kan doen met beperkte kennis.

Ik bedoel het uurwerk incl. wijzers en plaat kan je zonder moeite overzetten. Ik gebruik bij voorkeur de midsize modellen, maar de 7S26-0020 kan je er ook voor gebruiken, je ziet dan meer van de wijzerplaat