Ik zou gaan voor een oude generatie CvdK, bij voorkeur met een “in huis gemaakte complicatie”
Ze zijn zeer fraai, zeldzaam door de zeer kleine oplages van meestal enkele tientallen, uniek en meestal goedkoper dan eentje van de nieuwste generatie
Moeilijk moeilijk.
Hangt ook beetje af wat je nu heb en hoe je het ga dragen.
CvdK zal ik niet als een dagelijkse horloge dragen. Dan is rolex en GS een betere Keuze.
Weet je niet zeker, dan zou ik kiezen voor Rolex. Mocht het je toch tegenvallen, dan kan je voor een redelijke prijs verkopen. Van de 3 heeft Rolex een grotere 2e handsmarkt.
@JBdV. Ik vermoed wel dat die ‘lastig’ te vinden zijn?
En bedoel je daarmee te zeggen dat de huidige Ceres 1974 geen manufacture is? maar een bestaand eta of iets anders hetzij aangepast/omgebouwd/extra module?
Weet iemand wat de spring drive kost in Nederland nieuw? Want op de seiko site zie ik de snowflake niet meer staan. Prijs van de High beat is €5800…
Iemand ervaring met hoe flexibel ze zijn bij de seiko botique en daamee bedoel ik met juist ja,. Jullie weten wel. Bij juwelier kan dat normaal wel maar zoals gezegd… Ik zie de seiko botique net wat anders…
@Patrick2. Bedankt voor de waarschuwing. Ik moet sowieso even naar Amsterdam, Dus zie wel even
@Warroo. Heb ik ook nog nooit eerder meegemaakt. Wel raar inderdaad.
@kenleaf. bedankt voor de reply want ja een CvdK dat is denk ik inderdaad een kleine markt. Ik denk even afgezien van wat ik mooie en niet mooi ga vinden om de pols na passen en waar mijn hart dan komt te liggen. Puur waarde technische en eventuele verkoop het vestandigst is een Rolex te kopen. Alleen ik flipper hoogst zelden tot nooit. Zeker niet in deze prijscategorie. Dan moet het al raar lopen
Voor zover ik weet heeft Van der Klaauw nog nooit een horloge ontworpen met een compleet eigen uurwerk. eerst gebruikten ze meestal Eta en Valjoux die voor de bijzondere modellen van een eigen complicatie werden voorzien. (De standaard uurwerken worden wel heel fraai versierd en opgewaardeerd met bijvoorbeeld handgestoken gouden rotors van Benzinger)
Nu gebruiken ze als “motor” geloof ik Timetech (weet de naam niet zeker) uurwerken.
De Ceres heeft waarschijnlijk geen CvdK complicatie maar gebruikt alleen een standaard uurwerk dat voor of door CvdK aangepast/opgewaardeerd is.
Met een beetje zoeken en geduld zijn er nog wel leuke “oude” CvdK’s te vinden: ik heb er in een maand of acht 4 verschillende gevonden, waarvan 3 met eigen CvdK complicatie’s.
Een compleet eigen uurwerk zou de prijzen met tienduizenden euro’s per stuk opdrijven. (Zie bijvoorbeeld Grönefeld)
Met 39mm een mooie ingetogen maat. Geen gekke kleurtjes op de plaat. Tijdloos model, fantastische kwaliteit en bij veel gelegenheden draagbaar. En last but not least, geen protserige Rolex.
Ik ben een Rolex leek. Dus vergeef me mijn wellicht deze stomme vraag. Maar waarom is die explorer pakweg €750 duurder dan de oyster perpetual 39mm blauw. Zelfde maat en zelfde uurwerk? (Prijzen volgens schaap en citroen.)
Heel eerlijk, geen idee. Uurwerk van een Explorer heeft enkel een of andere extra voorziening voor nog betere schokbestendigheid heb ik ooit begrepen.
Daarnaast een andere sluiting. Of dat EUR 750 waard is…voor mij persoonlijk is de Explorer gewoon een stukje mooier.
Ik heb geen persoonlijke ervaringen met deze merken.
Maar op basis van de looks zou ik voor de GS gaan.
De CvdK is te druk en de Rolex…Tja Ik denk dat je met de GS een meer exclusievere klok hebt
Succes met je keuze
Rolex vind ik erg mooi en kwaliteit is subliem. CvdK vind ik persoonlijk erg mooi. Dat is wel met een leren band en zul je dus ook soms af moeten doen Wel vind ik de kast te dik (snap dat ook niet zo goed voor een horloge in die prijsklasse). GS heb ik echt geen ervaring mee. springdrive trekt me niet, heb liever een echt mechanisch uurwerk. Maar het merk kent een grote schare liefhebbers