Begin 2017 wil ik eens gaan kijken in de hogere categorie. Tenminste voor mij dan ‘hoger’
Keuzes keuzes je kent het wel. Ik heb aardig helder waar ik voor wil gaan echter had graag ook jullie mening gehad.
Ik kan er bijna niks over vinden hier over de eerste. Ik weet dat een aantal leden een cvdk heeft (gehad). Want waarom is er zo weinig over te vinden? Te duur voor wat het is? Want over Rolex, Omega vind ik zeer veel leesvoer. En klopt de retailer lijst nog wel op de site want volgens hun site zou Gassan Amsterdam retailer moeten zijn echter op hun site vind ik geen CvdK meer.
Ceres 1974
Heeft iemand deze hier of weleens om gehad? En is het een manufacture of is dit een bestaande basis met een (cvdk) module? Ik heb m ooit paar jaar geleden toen ik een dagje naar Antwerpen was in de etalage op de Keyserlei zien liggen.
Dan 2 grand seiko’s die ik erg mooi vind
De Snowflake
En de hi beat
Het nadeel… Zeg nou zelf… Seiko botique Heilige weg Amsterdam… Ik vind t daar niet echt gezellig… En naar Japan is geen optie. Maar man man wat een vakwerk.
En daarnaast toch Rolex…
Oyster perpetual 36 mm
De 36 mm omdat ik bij de 39 mm die groene indexen niks vind. Of valt dat in t echt wel mee?
Meningen over jullie voorkeur graag? En als er iemand persoonlijke ervaringen heeft met (de) CvdK hoor ik dat graag
Ik zou gaan voor exclusief. Rolex valt imho dan direct al af .
CvdK is prachtig, maar heeft ook iets van; “Kijk mij eens, ik heb een heuuuuul bijzonder horloge!”
En als je een Topper wil met fantastische specs en looks zonder dat het er van alle kanten afspat, kies je voor de Seiko GS. En dan is de Snowflake mijn ultieme favoriet
Ik heb zelf de Snowflake en ik vind het een heel knap horloge. Soms kan ik seconden lang naar de wijzerplaat kijken omdat het zo minutieus is opgebouwd: de prachtige texturen, de contouren van de indices die het reliëf een 3D-aanzicht geven, de blauwe letters van ‘Spring Drive’, de zilveren beschijning van het GS-logo, de secondewijzer die blauw oplicht in het juiste lichtval en natuurlijk het movement zelf wat ik gewoon heel erg leuk vind.
Als ik één horloge moet houden uit m’n collectie is het ongetwijfeld de Snowflake.
Door een meevaller aan mijn kant zou het zo maar kunnen dat ik binnenkort voor hetzelfde dilemma sta. Centen op spaarrekening zetten levert niets op (behalve meer vermogen in box 3 dus nog meer belasting betalen) dus wellicht ga ik wat in een klok investeren (CvdK, Rolex, Omega) dus ook ik hoor/lees graag de meningen hierover.
Ik zou voor een Rolex gaan, denk dat je daar op langer termijn uiteindelijk meer plezier van hebt. En dan mogelijk voor een 39/40mm variant van één van de modellen.
Ze zijn imo wat meer tijdloos. CvdK is vaak wat klassieker qua uitstraling.
De klik die je hebt met een horloge is belangrijk, voor de één is dat een Rolex, voor de ander bv Omega of Grand Seiko. [Een klik met CvdK kan ik me overigens niet voorstellen, maar dit terzijde].
Pangehorloges is Grand Seiko expert, aldaar kijkje nemen en/of contact opnemen met Paul (Vierport)…
Grand Seiko is in elk geval de absolute top vwb afwerking.
@emveezet die is groot… Wow niet gedacht. Ai ai. Ik denk dat mijn polsen max 16.5 cm zijn. Wellicht dat dit een dealbraeker is. Weet jij of iemand anders hier of wellicht heeft de juwelier het jou verteld. is de Ceres een manufacture door vd Klaauw helemaal ontwikkeld of module met als basis een eta of iets anders?
@Tempus_Fugit: Komt het denk jij dat het exclusief is want vd Klaauw gaat op 2-3 modellen na al snel richting de €15-€20k, dt niet veel mensen m hebben? Want dat maakt t net leuker want veel mensen hebben een Rolex en noem maar op en niet heel veel mensen een vd Klaauw (wat jij zelf ook al zei.
@Dorfmeister. Was het gelijk duidelijk dat jij de snowflake wilde hebben of ook twijfel gehad ten opzichte van de hi beat?
@GMTplus1: Ik zal eens googlen. Enig idee of of hun collectie gelijk is aan de Seiko botique in Amsterdam?
@Thijs_Kremers. Dat is inderdaad ook een puntje waaraan ik moet denken. Rolex is inderdaad waardevast(er) dan de andere optie’s denk ik . Alleen ik vind het bij de 39mm van de op wat ze gedaan hebben met de indexen bij alle kleuren niet zo mooi, uitgezonderd de grijze…
@j_metselaars. Dank je wel. Ik zag ze paar weken geleden niet.Maar heb alleen buiten in de etalage gekeken dus ja als ze binnen liggen logisch. Ik moet maar eens richting Amsterdam
Bij een horloge gaat het imo niet om wel of geen eenvoud (dat laatste maakt een Rolex juist een Rolex), maar om de klik. Een horloge knipoogt naar je of niet…
Dat klopt. Ik moet zeggen alles wat ik opnoem heb ik in het echt mogen bewonderen. Achter glas wel te verstaan. En dat plaatje is dat de hi-beat uit mijn openingspost? En heb jij ook gedacht aan de snowflake?
Ik moet naar Amsterdam geloof ik en eens eea gaan passen.
Ik kijk ook naar de techniek achter een horloge en dat was voor mij de voornaamste reden om te kiezen voor Spring Drive. De Hi Beat is natuurlijk ook een knap stukje techniek, maar Spring Drive is toch nog wel iets apart. Dat gecombineerd met de prachtige wijzerplaat was voor mij de voornaamste reden om zonder al te veel nadenken te kiezen voor de Snowflake.
Tussen die twee doet de Rolex me meer op deze plaatjes als ik eerlijk ben en daarnaast is deze gs een quartz. Liever geen quartz :-). En ja ik weet het een spring drive valt er een beetje tussen in :-p
Tja, drie best wel heel verschillende merken.
De complicaties bij CvdK zijn heel gaaf, maar ik het model ansich niet mooi. En voor een mooie complicatie, moet je flink in de buidel tasten. Voor mij persoonlijk te klassiek. En dat moet bij je passen. Liever dan een Rolex en/of Grand Seiko.
De blauwe 116200 heeft een mooie plaat. Toch zou ik dan (binnen Rolex modellen) eerder voor een Explorer gaan. Net iets groter. Mooiere bezel. Betere sluiting. Wel iets sportiever.
Als je de oyster perpetual 114300 overweegt, dan zou ik ook kijken naar de Dark Rhodium wijzerplaat. Die felgroene dots op de blauwe plaat passen imho niet echt.
Is de maat tussen 36-39mm geen probleem en mag het wat sjieker, dan heeft een Grand Seiko met automatisch uurwerk mijn voorkeur. Deze zijn mooier afgewerkt dan de goedkopere quartzen, welke al heel mooi zijn.
Heb je wat meer te besteden, dan zijn de hi-beats en springdrive natuurlijk heel gaaf (alhoewel ik lang niet bij elke springdrive de powerreserve kan waarderen), De SBGH001 en SBGA011 die je al in de openingpost laat zien, zijn echt geweldig. Ook kun je kijken naar de SBGH037 en SBGJ001
Klopt. Gewoon naar de Seiko Boutique. Daar heb je de meeste keus om eens goed te koekeloeren. Bij Brunott en Vaessen kunnen ze alles leveren, maar hebben het niet op voorraad zoals bij de Boutique.
Daarna doorlopen naar AWCo voor een van der Klaauw. En bijvoorbeeld Schaap en Citroen voor Rolex.