CW, Yema, Smiths, lorier of toch maar vintage?

Herkenbaar dat hoe meer je ziet hoe groter het lijstje wordt😁
Met het lijstje dat je al hebt zou ik niet voor vintage gaan.
Van de Horloges op de fotos die je post vind ik die yema echt heel mooi👌
Wellicht dat een Alpinist 1959 ook nog wel in de smaak valt, past mijn insziens prima in dat lijstje.

Succes met de zoektocht!

1 like

Eens!

image

Of zoiets (is een Henry Archer, ook prima kwaliteit, helemaal voor het geld)

Beiden 38mm

2 likes

36,5 mm op een 18,5 pols… kan heel goed zoals je ziet. :wink:
Een Smiths zou je niet misstaan.

2 likes

Wel al naar gekeken, en mocht ik specifiek voor een duiker gaan maakte de combat een grote kans. maar ik ben minder onder de indruk van de andere modellen.

Met zijn maat pols zal bij sommige merken 34 mm zelfs nog goed zijn. Ik heb ook dunne polsen en dan is de sweetspot tussen de 34-37mm.

3 likes

Wat een slechte reden, op die manier kom je er natuurlijk nooit.

Als er dan toch iets moet komen een ervaring mijnerzijds: Na een hele lange lijst Breitlings, Grand Seikos, Rolexen, Heuers, Traskas is dit het enige horloge wat door de jaren altijd bij me gebleven is. Hij is echt fantastisch. Helemaal in de stijl die je zoekt, binnen budget en gek dat hij nog niet genoemd is

3 likes

Dit. Maar het gaat om de afhandeling als je een keer pech hebt.

Van de vijf horloges die ik van Yema kocht was er eenmaal een QC probleem. Twee wijzers raakten elkaar, bleven geregeld hangen en waren daardoor beschadigd.

Na melding hiervan werd er vanalles beloofd. Ik zou een nieuw exemplaar krijgen en het hoofd van QC zou het horloge persoonlijk controleren voordat het Yema verliet.

Je voelt hem aankomen. Ik kreeg hetzelfde horloge terug met dezelfde beschadigde wijzers. Maar nu ook met een beschadigde case back.

Vervolgens duurde het weken voordat ik het aankoopbedrag retour had. Daar hadden ze allerlei ongeloofwaardige smoesjes voor. Maar uiteindelijk is het afgehandeld.

Kortom: de QC is matig, de after sales is verschrikkelijk. Zelfs voor een zgn. platinumklant.

Voor mij geen Yema meer. Maar van de door jou getoonde horloges vind ik de Yema wel het mooist :stuck_out_tongue_winking_eye:.

Misschiens eens verderkijken naar andere compressor(stijl)horloges, zoals de Baltic Aquascaphe Dual Crown?

Succes met kiezen.

2 likes

De Yema is nu in de aanbieding en een echte super compressor waar de Baltic compressor style is. Yema ook iets kleiner wat weer goed voor de pols is :slight_smile: Ik zou toeslaan als ik jou was.

2 likes

Wat een slechte reden, op die manier kom je er natuurlijk nooit.

Dat betekend niet dat ik er ook al aan toegeven heb, verre van zelfs, ik ben hier al een aantal maanden aan het rondkijken. Maar je gaat mij niet vertellen dat je nooit het gevoel hebt gehad dat je aan iets nieuws toe was en toen stiekem gekeken hebt wat op dat moment binnen je bereik lag.

Als ik naar jou lijstje kijk van merken denk ik ook dat je over heel andere middelen beschikt dan mij, dan is het altijd makkelijker om zo een opmerking te maken. Ik kan wel dromen van een Longines Ledgend diver, maar dat betekend nog niet dat ik ooit op het punt kom dat ik dat bedrag zonder verpinken kan en wil neerleggen.

De Hamilton heb ik ooit om gehad en de lugs vond ik toen net te lang op mijn pols (47mm) maar het was inderdaad verder wel een top optie.

1 like

Valide punten en misschien is het het beperkte risico op gedoe wel waard.

Om ook nog even voor de Baltic te pleiten: die is zelfs met de korting goedkoper dan de Yema. En dan krijg je er qua kast en uurmarkering ook nog de CW Dune vibes bij.

Lastig, lastig.

2 likes

Deze heb ik inderdaad ook al zien voorbijkomen, die is wel een tikje groter dan de yema en hij is ook iets bulkier. Wel een top optie, ik heb ook al eens naar de gewone Aquascaphe gekeken, maar daar is die lug-to-lug van 47 weer iets wat me tegenhoud.

1 like

Jawel, maar dat is natuurlijk wel de kat op het spek binden. Je weet zelf ook wat daar de waarschijnlijke uitkomst van is.

Niet kwaad bedoeld hoor, we moeten elkaar soms een beetje in bescherming nemen.

Nope, je kijkt altijd iets verder dan je je kan veroorloven, heel natuurlijk gedrag voor een mens. De grootte van de portemonnee heeft daar niets mee te maken.

Zoals Mark Manson ooit zo mooi zei “the homeless man on the corner of the street worries about money and Warren Buffet worries about money even more”

Overigens is mijn budget helemaal niet perse zo groot groot. Ik heb maar 1 echte knaller per keer. Als je die redelijk slim koopt en verkoopt hoeft het je niks te kosten. Als je de aankoopsommen van jouw collectie plus de duizend van je beoogde nieuwe aankoop bij elkaar legt heb je ongeveer eenzelfde budget als ik heb.

2 likes

Nope, je kijkt altijd iets verder dan je je kan veroorloven, heel natuurlijk gedrag voor een mens. De grootte van de portemonnee heeft daar niets mee te maken.

Ik heb al een aantal keren op het punt gestaan om een aankoop te doen en dat telkens toch maar niet gedaan met de gedachte dat ik ofwel moet wachten tot een echte goeie deal voorbij komt of gewoon verder te sparen naar iets anders. Daardoor is het budget ook telkens wel naar boven gekropen, vooral op het moment dat ik ben gaan kijken naar wat er beschikbaar was. dus dat klopt wel 100%

Niet kwaad bedoeld hoor, we moeten elkaar soms een beetje in bescherming nemen.

Bedankt, ik zag het ook eerder als advies dan een echte aanval!

Overigens is mijn budget helemaal niet perse zo groot groot. Ik heb maar 1 echte knaller per keer. Als je die redelijk slim koopt en verkoopt hoeft het je niks te kosten. Als je de aankoopsommen van jouw collectie plus de duizend van je beoogde nieuwe aankoop bij elkaar legt heb je ongeveer eenzelfde budget als ik heb.

Dat is dan heel knap gedaan, altijd verstandig gekocht en verkocht, daar heb ik me wel nooit echt in verdiept dus dat is redelijk onbekend terrein. Vooral de schrik op een echte miskoop te doen zit er dan vaak in.

1 like

Haha, het is recent groots mis gegaan dus het lukt niet altijd. Daar moet ik wel een tijdje van gaan herstellen :upside_down_face:

1 like

Precies dat, maar dat ontdekken er velen pas nadat ze het de kans hebben gegeven.

35mm kan ook, hier Nivada op mijn 17cm pols:

1 like

Geen negatieve ervaringen mee, kunnen meerdere gebruikers op dit platform beamen. Maar ja die paar keer dat het mis gaat… :mag_right: De Yema zou mijn keuze zijn.