CW, Yema, Smiths, lorier of toch maar vintage?

Ik ben al een hele tijd op zoek naar een nieuw horloge om mijn collectie aan te vullen. Ik heb momenteel SKX007, SNK807, Max bill (quartz) en een vintage pontiac hydraulica. Een (zeker als het over budget gaat) bescheiden collectie waar ik eigenlijk wel al heel blij mee ben!

Voor de volgende aankoop wil ik wat budget betreft wel een trapje hoger gaan. Mijn limiet ligt op 1000,- al zal daar marge op zitten afhankelijk van het horloge. Buiten het budget is er bij mij ook een limiet aan de grootte. ik heb maar een polsmaat van 15,75 cm (wel redelijk plat) dus alles boven de 39mm en 46 lug-to-lug valt af.

Ik heb al heel wat rondgekeken en het probleem is dat hoe meer ik zie, hoe meer horloges ik tegenkom die ik leuk genoeg vind om in aanmerking te komen. Vandaar dat ik jullie inschakel om mee te helpen zoeken naar mijn ideaal volgend horloge.

de zaken die redelijk hoog op mijn lijstje staan momenteel:

Christopher Ward Dune
Plus: Ideale maat, kunnen tegen een stootje, degelijk en bewezen merk (en swiss made)
Min: Schrik dat de wijzerplaat me gaat vervelen op termijn, moeilijk kiezen tussen de kleuren

Yema Navygraph Supercompressor
Plus: Vind ik persoonlijk een heel mooi ontwerp, in-house automaat, kan tegen een stootje
Min: maat is op het randje, slechte reputatie QC en CS van Yema, wil ik niet gewoon een Longines Ledgend diver (boven budget)?

Smiths PRS-25 Everest
Plus: goeie prijs, Goeie maat, iconisch ontwerp
Min: stiekem misschien toch net te klein? moeilijk aan te geraken, Wil ik niet gewoon een explorer I (zeker boven budget)?

Lorier Falcon
Plus: Goeie maat, mooi design (geen pure kopie van de explorer I), goeie prijs
Min: hesalite ipv saphire, krassen op al het gebrushed materiaal, moeilijk aan te geraken

Vintage
Ik ben ook al een tijdje rond aan het kijken om eventueel richting een vintage omega of longines te gaan. Voordeel is dat ik daarmee een mooi merk heb tegen een schappelijke prijs en dat de maten zo goed als altijd passen voor mij. Het grootste nadeel is dat het geen GADA watch zou zijn zoals de bovengenoemde groep.

Wat zijn jullie gedachten bij het lijstje en hebben jullie misschien nog betere alternatieven?

5 likes

Kopen, snel. Op oyster ook nog, perfect voor je.
Ben je voor 5 meier klaar. Die maat went wel.

Check een lookalike om te proberen.

Staan regelmatig hier te koop voor noempa. Kwaliteit top, en zo niet dan rot je hem er weer uit.
Addisdive of San Martin oid.

8 likes

Nja. Lelijk zijn ze niet, maar zouden inderdaad kunnen vervelen na een tijdje. En het merk zelf heeft, althans voor mij, het seksappeal van een natte dweil. :slight_smile:

Vind ik leuk. Tof ontwerp, veelzijdig, en geen afkooksel van die Longines wat mij betreft. De QC kan je geluk of pech mee hebben natuurlijk, zelf geen ervaring mee.

Mercedeswijzers zijn idioot en in 99% van de gevallen een instant nope. Sorry :sweat_smile:

Niet mis, maar ik heb zo mijn twijfels of die ook realistisch op niet-staal kan gedragen worden met die lange lugs.

100% de Yema uit dit lijstje alvast. :slight_smile:

3 likes

Ik zie dat je pols onder de 16 is. 36 mm is prima.

1 like

Ja, een Legend diver is een fantastisch horloge. Dan is de vraag: hoe geduldig ben je? :wink:

1 like

Daar zit een beetje het probleem, het kriebelt echt om iets nieuws te kopen. Ik weet ook niet of ik ooit op het punt geraak dat ik me comfortabel genoeg voel om het bedrag neer te leggen voor een ledgend diver, dus voorlopig blijft het een van mijn onbereikbare doelen.

Ik vind dat Yema echt prachtige horloges maakt. Ook dit exemplaar vind ik zeer geslaagd. Vorige maand een Rallygraf besteld. Goeie snelle levering. Communiceren via de chat gaat soepel. Tot op heden zeker geen slechte ervaringen met Yema.

2 likes

Vind dat CW duidelijk ondergewaardeerd is!

Als je het nuchter bekijkt en ziet wat ze bieden? Staat er Breitling of Omega op de wijzerplaat kosten ze ipv 1k zeker 4-5k

1 like

Staat eentje te koop hier.

En Christopher Ward is een top-merk met goeie bracelets.

1 like

Klopt. Het is ook maar een persoonlijk aanvoelen he :smile: maar merken als Christopher Ward, Maurice Lacroix, en dergelijke - ze leveren zeker kwaliteit voor hun prijs, maar qua uitstraling laten ze mij meer dan Siberisch. Een gewone Seiko heeft tien keer meer karakter.

1 like

Dat is ook wat het voor mij zo moeilijk maakt. Als je rationeel naar het lijstje gaat kijken zou CW eigenlijk bovenaan moeten staan. Ik vind het design ook wel mooi, maar toch hebben de andere opties iets waardoor ze mee in het lijstje staan met CW.

Bij de Lorier Neptune kan het ieder geval prima.
Ook lange lugs, maar misstaat niet.

Zelf ook een Yema gehad.

Ben er erg positief over. Geen gekke gc probelemen en afhandeling ook top.

Eventueel zou je het merk Baltic ook nog kunnen overwegen. Vallen win mij betreft ook goed onder het rijtje dat je overweegt.

Succew met je zoektocht.
Ben benieuwd waar je op uitkomt.

3 likes

Heb zelf ook vaak zitten kijken naar de Lorier, maar uiteindelijk lijkt de kroon altijd een maat te groot voor het horloge…

1 like

Toevallig heeft Yema dezer dagen een ‘flash sale’. Misschien de moeite waard om even naar te kijken:

2 likes

Dat staat nog leuk op NATO zo!

Ergens wel - maar ik vind het er wel bij passen. Geeft een extra beetje “vintage” knipoog ofzo. Stoort mij alvast niet :smile:

2 likes

Mooie opties!

Deze zou ik zeker ook overwegen: TK: Traska Commuter 36mm Steel Blue

4 likes

Snap het helemaal! Maar dan… Had vanmiddag bij de juwelier een Legend Diver (39mm) om mijn 16,5cm pols. De rationaliteit vervliegt dan weer snel. Misschien is dat het advies: koop het horloge waarvan je het minst helder gaat nadenken :wink: sterkte en veel plezier met de keuzetocht!

1 like

CW Dune. Ga je zeker geen spijt van krijgen!

Ongelofelijke prijs kwaliteit verhouding! Als de designs je aanspreken en heritage je niks doet gewoon voor gaan.

2 likes

:joy: Probeer het eens en wees vooral niet bang dat anderen het zouden kunnen zien als een dameshorloge… gaat niet gebeuren

2 likes

Glycine al bekeken?

1 like