Ik ben al een hele tijd op zoek naar een nieuw horloge om mijn collectie aan te vullen. Ik heb momenteel SKX007, SNK807, Max bill (quartz) en een vintage pontiac hydraulica. Een (zeker als het over budget gaat) bescheiden collectie waar ik eigenlijk wel al heel blij mee ben!
Voor de volgende aankoop wil ik wat budget betreft wel een trapje hoger gaan. Mijn limiet ligt op 1000,- al zal daar marge op zitten afhankelijk van het horloge. Buiten het budget is er bij mij ook een limiet aan de grootte. ik heb maar een polsmaat van 15,75 cm (wel redelijk plat) dus alles boven de 39mm en 46 lug-to-lug valt af.
Ik heb al heel wat rondgekeken en het probleem is dat hoe meer ik zie, hoe meer horloges ik tegenkom die ik leuk genoeg vind om in aanmerking te komen. Vandaar dat ik jullie inschakel om mee te helpen zoeken naar mijn ideaal volgend horloge.
de zaken die redelijk hoog op mijn lijstje staan momenteel:
Christopher Ward Dune
Plus: Ideale maat, kunnen tegen een stootje, degelijk en bewezen merk (en swiss made)
Min: Schrik dat de wijzerplaat me gaat vervelen op termijn, moeilijk kiezen tussen de kleuren
Yema Navygraph Supercompressor
Plus: Vind ik persoonlijk een heel mooi ontwerp, in-house automaat, kan tegen een stootje
Min: maat is op het randje, slechte reputatie QC en CS van Yema, wil ik niet gewoon een Longines Ledgend diver (boven budget)?
Smiths PRS-25 Everest
Plus: goeie prijs, Goeie maat, iconisch ontwerp
Min: stiekem misschien toch net te klein? moeilijk aan te geraken, Wil ik niet gewoon een explorer I (zeker boven budget)?
Lorier Falcon
Plus: Goeie maat, mooi design (geen pure kopie van de explorer I), goeie prijs
Min: hesalite ipv saphire, krassen op al het gebrushed materiaal, moeilijk aan te geraken
Vintage
Ik ben ook al een tijdje rond aan het kijken om eventueel richting een vintage omega of longines te gaan. Voordeel is dat ik daarmee een mooi merk heb tegen een schappelijke prijs en dat de maten zo goed als altijd passen voor mij. Het grootste nadeel is dat het geen GADA watch zou zijn zoals de bovengenoemde groep.
Wat zijn jullie gedachten bij het lijstje en hebben jullie misschien nog betere alternatieven?