CWard band aanpassen

Heeft iemand hier ervaring mee? Met mijn gebruikelijke gereedschap kom ik niet verder dan dit :scream_cat:
De pins willen ook niet terug… schijnt een soort bi-directioneel p&c-systeem te zijn maar ik heb nog nooit zoveel moeite gehad met een band!

2 likes

Heb je een foto van de binnenkant? Het feit dat je ze aan beide kanten erin probeert te stoppen is al fout haha. Meestal gaat het allemaal vanuit 1 zijde.

Volgens mij staat er kleine pijlen op de schakels die aangeven aan welke kant ze er in moeten. Ze horen inderdaad niet aan beide kanten verwijderd te worden :grin:

Als dit zo is, wat ik alleen bij seiko heb gezien, zouden er kraagjes op moeten zitten.
Als het gewone pinnen zijn, is één kant dicht terwijl de andere kant een splitsing heeft. Kijk even naar de schakels die vastzitten waar de splitsing zit.
De pinnen zet je terug door de kant met de splitsing in de schakel te zetten en die naar binnen te tikken.
Ik denk dat de onderste op de foto de juiste richting is, maar misschien zit de pin achterstevoren…

De pijl aan de binnenkant geeft de richting aan naar welke kant je de pin eruit moet duwen. Terugplaatsen gaat de tegengestelde kant op :wink:

1 like

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst! Ik heb hem van de week ook binnen gekregen en ook ik zocht naar de pijltjes. Dit is denk ik wat ze pin and collar noemen.

Maarrrr het maakt bij deze band en pin niet uit aan welke kant de pin eruit gaat maar let goed op want er is dus nog een klein busje wat eruit komt. Dus even boven een doekje doen zodat het niet weg kan rollen. Zover als die nu zit moet je hem met een pennetje, naald o.i.d. door tikken tot die er uit is. Voor het plaatsen busje weer erin en pin zover mogelijk erin duwen en dan erin tikken tot die weer vlak zit.

Tis even wennen maar werkt verder prima. Succes!

1 like

Bij deze kan dat wel via beide kanten vandaar dat er geen pijltjes op staan.

Nope geen pijltjes en kan dus aan beide kanten, gaat tot zover nog goed bij de ts :wink:

Dit is denk ik wel wat p&c wordt genoemd maar heeft een massieve pen met een kleine verdikking in het midden die zich vastzet in de collar. Dus deze heeft geen split in de pen en kan via beide zijden erin en eruit.

Topic kan dicht :wink:

@Dunzdeck Het gaat wel stroef maar gebruik geen tang om ze eruit te trekken, dan verbuig je heel makkelijk de pen. Eerst zover mogelijk eruit duwen zoals je hebt gedaan en dan met een pennetje door tikken.
Ik heb ook zo een aliexpress hamertje met zo een blokje ervoor en dat gaat prima met een naald dan.

1 like

Dank, watcher! Ik zag 'm al voorbijkomen in de WdjV-topic :slight_smile:

Ik had al gezien dat ze twee kanten op konden, haha zo’n geep ben ik niet! Ik ga dan gewoon harder rammen met een naald als ik vanavond thuiskom! :+1:t3:

1 like

Snap ik ja, ik zag ook geen pijltjes. Maar een aantal hadden wel die aanname dat er een geep aan het werk was :joy: Zitten er gewoon vrij stroef in. Je kunt de band ook in het sleufje voorin dat blauwe tooltje van je zetten wat ik op de achtergrond zag. Zit dan ook een gaatje waar de pen in past en heb je wat meer controle tijdens het tikken. Let wel goed op dat die collar niet wegrolt.

Ik neem aan dat jij deze van @Royal_Roy hebt overgenomen? Ben benieuwd wat jij er van vind. Ik ben wel tevreden en vind hem erg mooi, ik merk dat ik er regelmatig naar kijk en dan even blijf turen. Ook de camel vintage band maar besteld en denk toch de c65 ook maar bestellen.

Anyway succes en draag hem in goede gezondheid! Het is een exclusieve verschijning :+1:

1 like

Zo. Heel wat gerag en getier later zit hij om de zweterige pols! De band heeft nu al de nodige swirls maar hij zit inderdaad heel lekker!

Goed dat ik in een vorig leven wel een naaisetjes stal uit goede hotels want er is menig speld en naald gesneuveld bij hamertje tik vanavond :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Inderdaad, dat is ‘m! Ik heb de blauwe C60 al, met het oude logo, maar die leende ik voor de lange termijn uit aan een vrind in het buitenland. Vrijwillige zelfkastijding, zeg maar. Heeft dus niet geholpen de hobby te beteugelen!

1 like