Al een tijd aan het kijken naar een CWC diver, quartz versie. Ik twijfel de hele tijd al tussen de zwarte SBS diver die als het goed is snel weer in stock komt of de normale versie.
Aantrekkingskracht van de zwarte SBS is dat het nu ook gewoon nog echt gebruikt wordt door verschillende onderdelen van het leger daar. Nadeeltje is dat de zwarte een stukje duurder is. De grootste twijfel voor mij is of ik niet snel ben uitgekeken op een helemaal zwarte, misschien ook wat minder geschikt voor verschillende straps.
hebben jullie ervaringen met PVD divers? Misschien zelfs met de CWC? Herken je mijn twijfel of gaat dat wel meevallen?
Straps kiezen is idd niet altijd even gemakkelijk. Ik heb een squale 1553 in pvd met gelukkig een oranje secondewijzer die me wat opweg heeft gezet. De gepolijste kast heeft een cleanere dial, maar een volledig gepolijste kast op dit type duiker… Ik zou zoeken naar een 2de hands exemplaar die wel nog een geborstelde kast heeft.
Ik doe geen pvd want krassen en butsen. Die zie ik liever op een stalen kast en niet een fancy zwart met het staal waar de coating gekrast of gechipped is… Daarnaast kan ik prima leven met staal of goud.
PVD combineert minder lekker… maar als het horloge niet te duur is… je kan leven met krassen door de 0vd en graag een zwarte wilt… why not?
hahaha ja idd, het hoeft maar net ff fout te gaan op een stomme manier en je zit altijd naar die kras te kijken. Nu heb ik het idee dat de pvd van CWC wel goed is, wordt immers ook uitgegeven aan het leger op dit moment, het zou wel wat moeten kunnen hebben, maar blijft in je gedachten
Ik heb één PVD horloge: een Seiko Samurai en vind dit er toch wel erg gaaf uitzien. Ja, ik ben er wel voorzichtig mee. Maar ik ga ervan uit dat je meerdere horloges hebt, deze dus af en toe 'ns gaat dragen en 'm niet als beater gaat gebruiken. Dan gewoon doen, die PVD!
haha ja de 1e dag denk ik, f…k it, gewoon PVD, andere dag gaan de gedachten de andere kant op, maatk het niet makkelijker het nog wachten op de PVD versie is
PVD all the way. Waarom? Omdat die gewoon mooier is, klaar.
Daarnaast zal je meerdere horloges hebben, dus is het ook nog eens een mooie voor de afwisseling. Ik draag de ene dag een dresswatch, zoals vandaag de Jazzmaster Thinline waar ik gisteren een forse duiker om had. Juist die afwisseling maakt dit zo’n mooie hobby.
het is zeker net ff wat anders! PVD kan ook zeker wel mooi door de tijd heen komen inderdaad en afwisseling is ook goed vandaag zit ik in de PVD trein! hopelijk brengen ze het horloge dan ook nog uit vandaag
kan het altijd mis hebben hoor, maar voor zover ik weet, het horloge is qua specs wel hetzelfde, maar deze matte kast is dacht ik nooit uitgegeven, geborsteld dacht ik weer wel of klopt het niet wat ik heb gevonden?