CWC G10 of GS Sapphire of Precista PRS-10

De PRS-10 van Eddie was destijds de Variatie op de CWC G10 in die tijd en toen technisch beter (schroefkroon en -deksel, saffierglas en echt waterdicht). En vanwege TZ/Timefactors een “geaccepteerde copy”.

Nu dat CWC dezelfde verbeteringen heeft doorgevoerd in de GS versie, is de reden om een copy te kopen vervallen denk ik :wink:

2 likes

Trouwens. Ga gewoon voor de G10. Dit is de real deal, de oer versie, de militaire versie. Op de stock nato. Dit is het gewoon. Geen luxe fratsen. Stel dat die het ooit begeeft des te beter, dan ben je goed tekeer aan het gaan :muscle:

4 likes

Eddie is overleden, het is nu zijn neef Dave.

De PRS10 was geen kopie, Precista is ook ooit kort leverancier geweest voor het Britse leger.
Wel is de naam Precista ooit gekocht door Eddie.

Ik heb trouwens zowel CWC als PRS10 gehad.
Mijn lichte voorkeur gaat uit naar de PRS10, vooral vanwege de batterijduur.

1 like

Tenzij je je niet stoort aan krassen op je glas, zou ik een horloge dat gemaakt is voor meer dan alleen naar de opera, nooit zonder saffier kiezen.

Maar misschien ben ik onhandiger dan jij :sweat_smile:

2 likes

Ik ben redelijk voorzichtig met mijn horloges, voor het ruigere werk htb ik de G-Shock GW5000 als beater.

Dank voor je overweging, dat vind ik ook wel echt een voordeel, alhoewel het met de battery hatch op de G20 wel makkelijk wisselen is.

Dit is wat mijn gevoel ook zegt, ook al lijken de andere betere functies te hebben, wat dan weer twijfel geeft. Ik was eerst geneigd voor de PRS-10 te gaan, alleen de datum stoort me wel.

2 likes

Gbp 250 = €291 en daarbij nog belasting ivm non-eu. Als ik het goed begrijp ?

1 like

Klopt, ongeveer 365 euro denk ik voor de G10.

1 like

In totaal ondertussen 3 moderne G10’s gekocht rechtstreeks van op de website. 2 voor mezelf, en 1 voor mijn vriendin (bleek later :upside_down_face:). Waaronder deze:

Qua waterdichtheid is al veel geschreven hier op het forum. Ik heb er zelf maar 1 keertje mee gezwommen toen ie nieuw was, en dat bleek geen probleem te zijn. Het is ook alweer 2 jaar geleden dat ik nog gezwommen heb, dus daarop selecteer ik geen horloges. Onder de kraan houden om het vuil ervan af te spoelen doe ik regelmatig. Het glas krast inderdaad af en toe, maar zoals je zelf zegt is polywatch de oplossing om jaren lang een proper glaasje te hebben. En de charme die het met zich meebrengt heeft safier gewoonweg niet imo.

Ook de bandaanzet van de G10 zorgt steevast voor verwarring: 19mm, geen 18mm.
Om voor eens en altijd duidelijkheid te scheppen: met geijkte schuifmaat:

Zoals hierboven vermeld is de G10 het langst van al geissued, we mogen dus zeggen dat deze het meest trouw is aan het ontwerp.
Kortom G10 veruit mij favoriet van de 3.

9 likes

Kijk, jij meer mag met recht een expert genoemd worden! Dankjewel voor alle informatie. Dat van die 19 mm band aanzet wist ik niet, ik zal het aanpassen in mijn openingspost​:yum:. Ik neig naar de PRS-10, maar jouw post brengt me nog meer aan het twijfelen :joy:.

2 likes

Terecht…

2 likes

Denk dat je geen verkeerde keuze kunt maken.
Ik heb sinds een aantal jaren een PRS-10 en ik weet zeker dat deze voor altijd blijft, een briljant horloge…

Veel succes met de zoektocht en de uiteindelijke keuze.

3 likes

Dankjewel voor je reactie en de mooie foto’s!

1 like

Ik vind bij deze de afwerking van de kast bij de kroon echt zo’n misser in vergelijking met de CWC.
Maar de Precista zal ongetwijfeld een prima horloge zijn :+1:t2:

En de groeten van de ‘82 Fat Boy:

2 likes

Ik heb zelf een hele tijd met dezelfde afwegingen gelopen. Ik wilde heel graag een CWC G10, maar hikte een beetje tegen de waterdichtheid aan, want ik wilde een analoge vakantiebeater (ipv mijn gshock). De CWC Sapphire valt af, die kroon en crownguard kloppen gewoon niet. Lijkt wel een tepel en once it has been seen it cannot be unseen

Uiteindelijk kwam een Precista voor een leuke prijs langs in het blauw, die opgepikt en geen spijt van gehad. Doet exact wat ik ervan verwacht op vakantie zonder een centje pijn. Jammer van de datum, maar he in beide gevallen een compromis. Met de Precista iig zorgeloos gezwommen gesurfd deze vakantie.

Mijn conclusie? Je kunt geen verkeerde keuze maken.

1 like

Daarom zou ik de Precista doen……

3 likes

Goed om te horen! Dankjewel voor je input!

Van Gaal heeft altijd gelijk denk ik dan maar😉.

1 like

In dit geval wel😜

1 like