CWC only

Een CWC only topic was er nog niet dus dacht ik laat ik ook eens een “only” topic posten, vandaar :smiley:
Eerlijk gezegd was ik 'm helemaal vergeten, tot vorige week…

En hier de specs:

CWC Royal Navy dive watch
This watch replaced the Rolex Submariner in the 80’s as the watched
issued to the Royal Navy divers, and is still issued today, albeit with a quartz movement.
This is the automatic version, with a swiss ETA 2824-2.

6645-99 = NATO horloge / UK
923-7697 = model type nummer
161/02 = nummer 162 bj. 2002

ETA 2824-2
40mm without crown (45mm with)
12mm thick
20mm lugs
Screw down crown and case back
Fixed bars
60 click unidirectional rotating bezel
Mineral crystal
Water resistant 300m

20 likes

Een echte classic!:+1:

1 like

Mooi Frans, mijn ex volgens mij. Hier vind je er meer: Show je stoere CWC. :wink:

2 likes

Top, en die Nato staat hem erg goed!:+1:

1 like

Hey Hidde, ja klopt :wink:
De show je stoere CWC heb ik gemist, nou ja is er nu ook een only topic :stuck_out_tongue_winking_eye:
Het was een goede investering indertijd, heb 'm toen wel snel moeten laten servicen weet ik nog.
Wat een bedragen vragen ze er nu voor, schrok ik wel ff van.

1 like

Poohhh mag hij toevallig weg? Dan weet ik wel een koper. :smile:

1 like

Hahaha, als we het over dezelfde zgn koper hebben dan weet ik genoeg, die neem ik niet echt serieus meer… :wink:

Meteen naar W&V meen ik me te herinneren. Is nu nogal gewild ja, zeker een automaat met T dial. Ik moet het tegenwoordig doen met een luminova quartz. Nou ja, het is behelpen. :smile:

2 likes

Ik voel me zowaar beledigd, of ik begrijp het niet. :thinking:

Nee joh ging niet over jou, ik dacht dat je iemand anders bedoelde, sorry!

1 like

Superleuke horloges. Die duiker met T is inmiddels aardig zeldzaam aan het worden.
Die van mij is een reïssue 1983.
Hier mijn CWC horloges

4 likes

Jij bent een echte liefhebber :wink:

Dat heb ik met oude Omega’s haha.

Doordat iemand me benaderde afgelopen week en ik schrok van zijn bod ben ik eens rond gaan kijken en idd. bizar wat voor bedragen men vraagt voor een Tritium…

1 like

Je bent me eigenlijk net voor met dit topic.
Hier ook een NA, vers van de pers: GS2000. Ik heb ook een standaard G10 uit 2006 en een Sapphire maar de combi plexi met datum is onovertroffen.

5 likes

Voor mij voldoet de reïssue 1983 T prima :ok_hand:.
De voorloper daarvan uit 1980 is helemaal zeldzaam.
Ook die wordt, in beperkte oplage, door CWC opnieuw uitgebracht. Wel erg leuk.

Hier staat nog een vrij uitgebreid relaas van een liefhebber die er een eigen CWC site van heeft gebouwd :wink:

1 like

Supergaaf!!

1 like

Een welgemeend excuus!
Ze zijn echt super gaaf de CWC’s ook deze (proficiat!) maar de exclusiviteit begrijp ik nog niet echt…

Haha, ere wie ere toekomt.

Wat is er met de exclusiviteit, het merk of het type?

2 likes

Ik doelde op de imho hoge aanschaf bedragen maar ook de bedragen op de 2e hands markt…

Op zich zijn de uurwerkjes niet heel spannend of exclusief hoor.
Het is meer dat CWC een geschiedenis heeft als leverancier van horloges aan de Britse strijdkrachten. Die originele /|\ broad arrow gesigneerde horloges zijn redelijk populair onder verzamelaars en ook actief dienende militairen.
Het leuke is dat CWC regelmatig reïssues op de markt brengt. En dat zijn heel leuke modellen IMHO :wink:

CWC is overgenomen door Silvermans, een gerenommeerde dumphandelaar in Londen.
En in samenwerking met Silvermans hebben ze een leuk (maar prijzig) horloge op de markt gebracht zie ik net.

Er zit een fraai Elabore Swiss Sellita SW216-1 uurwerkje in.
De kast is gemaakt van originele koperen sluitingen van webbing, koppels en aanverwante artikelen uit WO2.
Al met al een leuk maar zoals gezegd prijzig horloge. Maar goed alles heeft z’n prijs.

O ja, mocht je interesse hebben en je bent toevallig militair, dan geeft CWC 10% korting (wel even vooraf melden, dan wordt dat keurig geregeld).

Hier de link:

3 likes

Het aantal originele 2ehands exemplaren op de markt en in totaal is gelimiteerd en dus relatief schaars.
Daarnaast bedient CWC een niche-markt van specifieke field- en duikhorloges. Na het vrijwel opdrogen van overheids opdrachten is hun markt nu beperkt tot civiele verkoop.

Verder een soort Rolex-gedrag door eigenaar Silverman’s: beperk de beschikbaarheid van nieuwe horloges en drijf de prijzen op.

Overigens zag ik laatst een.merken-overzicht waarin CWC boven de instap-categorie met o.a. Tissot en Hamilton in de connoisseurs werd geplaatst.

2 likes