Cwc

Vandaag deze CWC binnengekregen:

Met zowel de “T” als de Broad Arrow:

Met ook weer lekker dik plexi:

Op de leren nato vind ik het ding mooier als op de Bundpad maar ik moet nog even experimenteren.
Wellicht dat het uiteindelijk eindigt met een (groene) nato:

En natuurlijk de gravure op het deksel:

Bedankt voor het kijken.

Gr. R. (tu)

Gefeliciteerd met deze nieuw aanwinst Roel(tu)
Hoewel ik dienstweigeraar ben, vind ik die militaire horloges toch wel wat hebben:)
Volgens mij kan je onderhand een heel peleton van ‘de tijd’ voorzien!

hoi roel
flink bezig met dat soldatenspul, Heel erg mooi
gruess john

Prachtig hoe de kroon in de kast valt, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!

Grtn,

Vincent

Ook dit is weer een plaatje Roel! (tu)

Groet,
Werner

Héél mooi Roel, veel geluk ermee!

Mooi horloge, Roel! (tu) (tu) De stoere eenvoud van deze militaire horloges is fascinerend, vind ik. En vooral tijdloos (!!).
Jij bent flink op de militaire toer, trouwens!

Ben een nitwit op dit gebied maar kan iemand mij uitleggen wat die pijlen (broad arrow) op dit soort horloges is?
Zag verder in het forum ook al een Timor met "pijlen.

rombo

Hi Rombo,

Deze broad arrow geeft aan dat het horloge door het Britse leger gebruikt is.

De oorsprong van de Broad Arrow ligt echter nog veel vroeger: http://en.wikipedia.org/wiki/Broad_arrow

Ik geloof dat ik ook al eens ergens de benaming crow’s foot heb gelezen, maar daarmee bedoelen ze dus hetzelfde (= de drietand op de wijzerplaat en het deksel).

Ik kwam deze laatst toevallig hier
http://www.silvermans.co.uk/ProductDetails/tabid/89/Department/Military/Category/WATCHES/Description/1970s+MECHANICAL+GENERAL+SERVI/ItemId/2279/Default.aspx
tegen, dit zijn dezelfde volgens mi,j alleen reissue:

Groeten,

Martin

Martin,

Bovenstaande is inderdaad een re-issue.

De CWC is verkocht aan een gewaardeerd forumlid en dus niet langer mijn nieuwe aanwinst!

Groet, Roel

Goh, die foto’s had ik pas gezien, erg leuk horloge, alleen vond ik de cijfers op de Hamilton net iets mooier, maar ik zou ermee kunnen leven hoor :smiley: