Cyma horloge van oma

Mijn dochter heeft van oma een Cyma horloge gekregen.
Het is een merk wat we niet kennen dus zodoende dit bericht.
Weet iemand wat voor type het is en wat zou zoiets waard zijn.
Reden hiervan is om te kijken of ze hier elke dag mee kan lopen of speciale momenten :stuck_out_tongue:

2 likes

Leuke sok!
Wat zei oma zelf over de gift?

3 likes

Hahahahaha je was me vooršŸ™ˆ

1 like

Leuk horloge.
Merk is redelijk bekend, googel het maar eens.
Of hij echt is durf ik niet te zeggen maar ik zie er niks verkeerds aan.

groetjes Lenno

p.s. mooi, dus gewoon dragen

1 like

Ja ze vind haar sok ook erg mooi :stuck_out_tongue_winking_eye:
Ze had hem een tijdje liggen en ze mocht hem hebben :slight_smile:

2 likes

Ik schat rond de 500 of 1000 euro :relieved:

Ik zou er elke dag mee lopen en de speciale momenten natuurlijk! En die sok…ja, die sok…ik hoop dat ie niet stinkt :grimacing:

Als het een bijzonder prijzig horloge is, dan had oma dat er vast bij gezegd. Lekker dragen dus.

(En de sok … dat intrigeert me het meest :wink: die is van dochter toch? Uit jouw post maak ik op dat ie van oma is. Maar icm met de pols moet het wel dochter zijn)

1 like

Daar is er weer eentje.
Van oma. Dat zou waardevol genoeg moeten zijn.

Het is de sok van mijn dochter haha
Dat is wel het leukste stukje van de foto :stuck_out_tongue:

Mijn moeder (oma) heeft sieraden die vaak bij haar grootouders vandaan komen.
Zo zijn er aparte ringen en armbanden :blush:

Nee zijn schone sokken :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Leuke gift! Is het een handopwinder of een quartz (met batterij dus)? En wellicht zinvol om een foto van de achterkant te plaatsen, daar staat vaak een nummer op, wellicht dat dat wat meer info geeft.

Ik heb het even gevraagd naar het verhaal :slight_smile:
10 jaar geleden heeft mijn oom het horloge gevonden in de wei.
De achterkant ziet er zo uit:

Mijn dochter vind de vragen over haar sokken erg leuk en geeft aan dat ze van de Hema zijn :stuck_out_tongue_winking_eye:

Tja daar word ik toch niet veel wijzer van… Gewoon lekker dragen en van genieten denk ik. En leuke sokjes idd. :joy:

1 like

Op zich was Cyma best wel een respectabel horlogemerk zie en ook, jouw getoonde horloge is nog vrij recent en heeft waarschijnlijk een quarts uurwerkje. Het is niet gemaakt van edelmetaal en ook een dames model. Alles bij elkaar is de waarde niet hoog omdat dames horloges niet verzamel waardig zijn voor liefhebbers (enkele topmerken uitgezonderd) en er dus geen markt voor is.
Gewoon lekker dragen en van genieten dus :wink:

Hallo! De dochter hier (met die mooie sokken!)
Ik ben (duidelijk) geen horlogekenner en als u mij vraagt een foto van de achterkant te maken, dan doe ik dat natuurlijk gewoon :wink:

Het is inderdaad met een batterij. Iemand heeft deze 10 jaar geleden gevonden in de wei en toen aan mijn oma gegeven voor eventueel voor mij. Toen was hij nog veel te groot voor me en heeft mijn oma hem bewaard en ook zelf een tijd gedragen.

Goed om te horen dat ik hem gewoon kan dragen, Frans!

Dank voor jullie tijd :slight_smile: Ondanks dat wij waarschijnlijk wel de honderdste zijn die een horloge hebben gescoord en ā€œffā€ snel erover willen weten. Vaak schiet het (mij iniedergeval) voorbij dat een horloge meer dan alleen het model of het merkje is. Maar wie weet, misschien krijg ik wel interesse in het verzamelen en zien jullie mij wel terug :wink:

8 likes

Met de wetenschap dat Cyma niet zomaar een merk is, maar een behoorlijke geschiedenis heeft, wordt mogelijk je interesse wel gewekt naar andere horloges. je weet nu iets meer, en dan ga je al anders kijken… :slight_smile:

1 like

Ik vind hem mooi! Koesteren en dragen zou ik zeggen.

Veel draag plezier ermee!

Gr.
Men