Cyma Triplex, jaren 40

Dit is mijn andere aanwinst. Een Cyma Triplex met een Cyma 032Kb uurwerk, jaren 40. Lijkt op de jouwe, Frans :wink:
Even zonder glaasje gefotografeerd, want dat was matglas met scheuren. Nieuwe is onderweg. Als ik hem goed schoongemaakt en geserviced heb, zal ik hem ook bij de Cyma’s plaatsen van mijn andere topic.

Jij kan wel makkelijker bandjes swappen :wink:
Het zijn echt mooie kwaliteits uurwerkjes,
overigens ziet deze kast er een stuk beter uit!

Ja, alleen even voorzichtig kijken of ik nog iets aan de wijzerplaat kan doen. Zou mooi zijn als de 12 weer iets netter is en ik de troep rechts een beetje weg kan halen.
Overigens is het uurwerk echt ranzig en de amplitude is veel te laag met 160. Dringend een schoonmaakbeurt en verse olie nodig.

Mooi klokje, succes met je actie en het resultaat gaan we nog zien (tu)

Wow da’s ook weer een prachtig modelletje!
Succes met de schoonmaak, ben benieuwd naar de “
Hij is klaar” foto

Groeten Ben

Vintage1982 Schreef:

Ja, alleen even voorzichtig kijken of ik nog iets
aan de wijzerplaat kan doen. Zou mooi zijn als de
12 weer iets netter is en ik de troep rechts een
beetje weg kan halen.
Overigens is het uurwerk echt ranzig en de
amplitude is veel te laag met 160. Dringend een
schoonmaakbeurt en verse olie nodig.

die “troep” rechts kan je misschien beginnen weg te deppen met de lijmstrip van een aantal post-it briefjes of plakband.
en die 12 misschien met een klein stukje bladgoud/koper aanstippen. ( verniel je niks mee en zodra de boel weer gesloten is zal het bladgoud ook niet snel loslaten )

Mooi hoor Melvin, met die koperkleurige plaat!

Update:

Het uurwerk is schoongemaakt, geolied en afgeregeld. De amplitude is drastisch omhoog naar 260 en hij loopt gemiddeld +8 seconden over 3 posities.
Nu weer inbouwen.

Het horloge is weer “klaar”. De wijzerplaat was aan de rechterkant niet vuil, maar een beetje aangetast. Bij het uitnemen, viel er een chipje van de lak af omdat het los lag. Ik heb het met een handpompje schoongeblazen, maar voor de rest met rust gelaten. De wijzers en de 12 heb ik wel iets kunnen opknappen met een cocktailprikker.
Ziet er weer ok uit en de waardes zijn voor een uurwerk van 70+ jaar prima.

Grtz Melvin

Ziet er weer top uit Melvin!

Dank je, Geert :slight_smile:

Leuk hoor. Goed werk