Zoals enkelen van jullie misschien nog weten, ben ik al een poosje rustig aan op zoek naar een mooi horloge. Na de 99,9% post waarin ik vrij overtuigd was van de aanschaf van een B&R 126 Officer, ben ik via dit forum goed geadviseerd om meer tijd te nemen. Dat heeft me gebracht bij mijn huidige top 2:
Nu gaat de voorkeur momenteel uit naar Dornblueth, al een aantal keer bij AWCO geweest om te passen. Prachtig horloge en prachtig uurwerk. Daarbij staat ‘het verhaal’ me heel erg aan. Maar volgens mij val ik in herhaling.
Ik heb de 99.1 op het oog met blauwe appliques en vouwsluiting. Gisteren nog de emaille wijzerplaat gezien en vind dat eigenlijk echt heel mooi. Vergt wel een flinke investering, maar denk dat dat het misschien wel waard is. Binnenkort nog maar een keer gaan kijken, maar even een praktische vraag:
Is het mogelijk om de emaille wijzerplaat te voorzien van blauwe appliques?
Volgens mij zijn het aantal DB eigenaren beperkt, maar ben erg benieuwd naar jullie mening/reactie.
Gewoon zelf Dornblueth even mailen lijkt me. Ze waren bij een vraag van mij snel, duidelijk en vriendelijk in hun reactie.
Zou wel een erg mooie combi zijn, ben benieuwd!
Thanks! Heb net het ‘hele verhaal’ naar ze op de mail gezet.
ALs ik zeker ben… Was ik eerst voornemens om wellicht een weekendje Kalbe te plannen. Maar gezien mijn zeer positieve ervaringen bij Awco lijkt het me net zo praktisch/makkelijk om in Amsterdam te kopen. Meest praktische, mocht ik er ooit wat mee krijgen/willen.
Maar goed, eerst zeker weten, is een flinke investering!
Dat snap ik heel goed. Was zaterdag ook een beetje aan het twijfelen toen ik 'em met emaille wijzerplaat zag. Maar is voor mij net iets te chique tov de 99.1. Die is net een tikkie sportiever, wat ik (gezien mijn leeftijd) beter vind passen
Voor de “sportieve” activiteiten heb ik mijn Pellikaan Timing Flying Dutchman Special Edition, het staat letterlijk zo op de achterkant.
Maar ik draag mijn Dornblueth ook, op mijn badslippers, naar het strand. En dan chillen op het terras en zie je de mensen kijken en denken “wat heeft die om zijn pols”???
Ik ben al erg lang in het bezit van een “normale” 99.1. Hoewel ik een emaille wijzerplaat erg kan waarderen, omdat deze een zekere “diepte” geeft bij een aanblik, is de wijzerplaat van de basisversie ook niet te versmaden. Deze komt - door de “spikkel-structuur” - helemaal tot leven in het zonlicht en behoort tot de mooiste wijzerplaaten uit mijn collectie.
Ik weet niet of ik de meerprijs voor een emaille wijzerplaat zou betalen als ik opnieuw de keuze moest maken. Ik maak nl. af en toe de vergelijking met mijn Stowa MO Ltd. editie. Die heeft naast een rode 12, nl. ook een emaille wijzerplaat.
Beide wijzerplaten hebben hun charme!!!
De vouwsluiting van de DB heb ik gehad, maar ben toch overgegaan op een DB gesp, omdat ie op mijn pols prettiger draagt.
Veel wijsheid en alvast veel voorpret, want het is nog steeds erg lang wachten geblazen op een DB;)
Ik maak nl. af en toe de vergelijking
met mijn Stowa MO Ltd. editie. Die heeft naast een
rode 12, nl. ook een emaille wijzerplaat.
Beide wijzerplaten hebben hun charme!!!
Beide prachtige horloges, gefeliciteerd! Overigens is de wijzerplaat van deze MO emaillelak. Lijkt veel op emaille in real-life, maar is een goedkoper procedé.
Dank voor je reactie en prachtige foto’s. Ik was in eerste instantie ook erg onder de indruk van de standaard wijzerplaat. Na toch nog een tweede keer de emaille omgehad te hebben, geeft die toch een strakkere look. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
Ik laat de keuze ook nog afhangen van de mogelijkheid tot appliques/blauwe cijfers. Als dat niet mogelijk is, dan denk ik dat ik ga voor de standaard.
Gisteravond gemaild, hoop op een snelle reactie vanuit Kalbe!
Nog even meedenkend: bij de emaille plaat zal het contrast tussen plaat en indexen wat hoger zijn.
Met donkerblauwe indexen (als het al mogelijk is…) wordt het contrast wellicht toch weer een fractie minder dan bij zwarte indexen.
Nog even meedenkend: bij de emaille plaat zal het
contrast tussen plaat en indexen wat hoger zijn.
Met donkerblauwe indexen (als het al mogelijk
is…) wordt het contrast wellicht toch weer een
fractie minder dan bij zwarte indexen.
Daar zit wat in. Laat ik eerst maar eens afwachten of het mogelijk is. Vind die blauwe kleur gewoon verschrikkelijk mooi.
Zoals beloofd zou ik even een korte update geven als ik een reactie had van Dornblueth. Die heb ik deze ochtend gehad: conclusie is dat de 99.1 niet (meer) leverbaar is met een emaille wijzerplaat. Dan is die twijfel ook weggenomen
Daarnaast heeft hij gelijk antwoord gegeven over de mogelijkheid tot appliques op een emaille wijzerplaat: dit is niet mogelijk (voor de mensen die een central second zouden overwegen met appliques). Er moeten namelijk een gaatjes in de wijzerplaat gemaakt worden om de appliques vast te zetten. Bij de emaille wijzerplaat kunnen er geen gaatjes in gemaakt worden: dan breekt de wijzerplaat.
Ik ga nu even goed nadenken over de opties, maar hij lijkt in zicht. Heb nu nog een paar vragen uit staan (oa over levertijd, serienummer). Hou jullie op de hoogte.