daar is Benrus weer

dit geheel terzijde maar mijn bril is stuk
afgelopen weekend even bij de opticien geweest om wat nieuwe montuurtjes te passen en een Steve McQueen montuur stond me wel. Terug thuis even online gaan zoeken en al gauw las ik toen dat ie vaak een Benrus horloge droeg. Dan naar Benrus horloges gaan zoeken en toen zag ik dat het merk weer een doorstart gaat maken.

Benrus dus, ik had er wel al van gehoord wist maar weinig over het merk, toch wel een mooi verhaal
de Benrus geschiedenis
hier een nog uitvoeriger verhaal, maar het is nog een werk in uitvoering
gedetailleerde geschiedenis van Benrus
Benrus zelf werkt aan een boek.

Nadat Benrus overkop was gegaan in 1977 zijn er talloze pogingen geweest om het merk nieuw leven in te blazen. Er waren ook een aantal faillisenmenten, juridische disputen, het merk wisselde enkele keren van eigenaar.
Benrus na 1977

In 2017 raakte de merknaam Benrus in handen van ene Michael Sweeney
na wat juridisch getouwtrek

In 2020 maakt Benrus een herstart
2020 relaunch
In 2023 komt er ook nog een heruitgave van de Ultra-Deep
Ultra-Deep

En daar zijn ze er weer, het aftellen is begonnen
Benrus
Er is al een en ander gelekt, zo zou Benrus de DTU/2AP en de Type1 en 2 horloges opnieuw uitbrengen. En er wordt gewerkt aan een nieuw horloge, de Project Type 3X, dit zou een verdere evolutie zijn van de Type 1 en 2. Ben benieuwd.
Ook zou er in de lente van dit jaar een fabriekje bijkomen in La Chaux De Fonds

Even opljisten:

Benrus #3061 BU, 1900€

Benrus #3061 BOR, 2150€

Benrus DTU Phantom, 1800€

Benrus DTU UB, 1800€

Benrus DTU-2A/P, 990€

Benrus Type 1 MIL SPEC, 1950€

Benrus Type 1 UJ, 2150€

ze hebben allemaal een ETA2892
meer info hieronder
Benrus comeback

9 likes

Ik denk dat

veel te veel vraagt voor “zijn” horloges om zijn onkosten weer terug te verdienen. 800 euro lijkt nog te veel. Maar goed, smaken verschillen.

1 like

Nog een geluk dat die Sweeney geen brillen is gaan maken!

Te veel, niet te veel, zijn geld al dan niet waard. Het is allemaal relatief. Afgezien daarvan spreken de in dit topic getoonde modellen me niet aan maar ook dat berust op pure subjectiviteit.

Dit ding heeft trouwens een zelfde ETA 2892 en kost bijna 13 mille.

1 like

Hublot……Tsja….daar zeg je me wat. Klokkies voor voetballers.

Leuk stuk! Erg leuke horloges hebben ze.

Ik kan je uit persoonlijke ervaring meedelen dat als je een horloge niet rechtstreeks bij hun koopt maar via een algemene online horlogedealer ofzo gewoon geen enkel recht op garantie hebt.
Had zelf een horloge gekocht en de mesh band was niet echt mooi afgewerkt. Maar niet rechtstreeks bij hunzelf gekocht dus kreeg geen garantie. Daardoor heb ik het horloge binnen 2 maanden weer verkocht.
Dus als je garantie wilt, koop het horloge dan rechtstreeks bij hun.

Er is hier een lid die daar onlangs eentje heeft gekocht maar weet even niet meer wie.