Daar is 'ie dan.... De NAvitimer A23322 (pic heavy)

Mooie foto’s van een prachtig horloge :ok_hand:t2:
Proficiat en geniet er van :+1:t2:

1 like

Een Navitimer hoort een Breitling te zijn. Maar een Sinn scheelt wel enorm in prijs. Moeilijk! In ieder geval gefeliciteerd!

2 likes

Haha Carmen Electra ftw! Nice

1 like

Is inderdaad weinig, maar ik doe elk horloge ongeacht waterdichtheid toch af bij het zwemmen, dus als het bestand is tegen een plotselinge regenbui of toevallige onderdompeling is een horloge voor mij waterdicht genoeg.

Dat klopt, en ook als je kijkt naar de A23322 vs. andere horloges met een Valjoux 7753 aan boord is de Breitling niet zo’n goede deal. Maar ach, eigenlijk is elk mechanisch horloge, en zeker een chronograaf, best een slechte deal.

Bij sommige horloges vind ik wat spiegeling ook wel weer wat toevoegen, zeker als het een redelijk minimalistisch exemplaar met een bol glaasje is. Maar voor een horloge als de Navitimer zou het rampzalig zijn voor de leesbaarheid.

:sweat_smile:

:ok_hand:t2:

3 likes

Ziet er interessant uit! Kan deze ook op andere iPhones?

1 like

Volgens mij wel. Het houdertje dat er bij zit is vrij ruim verstelbaar.

1 like

Gefeliciteerd; prachtige aanwinst en de A23322 is mijn inziens de mooiste moderne referentie. Mooie Breitling details en in een hele comfortabele maat die minder groot valt dan je zou verwachten.

1 like

Fantastisch horloge. Zelf heb ik ooit die Sinn aangeschaft juist vanwege die authenticiteit. Ik vond het verhaal achter dat horloge gewoon iets extra hebben. Maar eerlijk is eerlijk, ik kijk altijd ook naar de Breitling varianten. Gewoonweg geweldig. Klassiekers vervelen niet.
Heel veel plezier er mee!

1 like

Ratio en emotie bij aanschaf van luxe goederen… Tsja.
Voor mij was het verhaal achter deze Sinn wat de doorslag gaf. Als ik mij niet vergis kocht Sinn de rechten van de navitimer wijzerplaat en een deel van de boedel na het faillissement van Breitling eind jaren 70. Zo goed als alles is daarna verloren gegaan. Ernest Schneider kocht uitsluitend de merknaam en begon begin jaren 80 als het ware opnieuw. 1884? Dacht het niet. Maakt dat wat uit? Ook niet. Luxe merken hangen allemaal graag een verhaaltje op die je het idee moeten geven dat er een oude man achter zijn werkbank zit, bij wijze van spreken. Uiteindelijk kiest iedereen zelf. Voor mij was dat deze Sinn vanwege de originele wijzerplaat, maar de Breitling kan ik net zo goed waarderen.

2 likes

Dat vind ik ook, maar een 806 is allicht mooier. Die zijn alleen wel redelijk schaars (althans in goede staat). Ik denk dat ik er dan toch voorzichtiger mee zou zijn, en dus minder van zou genieten. Nu draag ik hem onbezorgd elke dag.

1 like

Gefeliciteerd, voor mij toch ook het mooiste merk op het gebied van de chronograaf. Eveneens een mooie variatie bandjes. Ik draag hem dagelijks … zonde om niet naar te kijken.

1 like