Daar is over nagedacht!

Op mijn Globemaster kun je separaat de urenwijzer verzetten. Als hij bijvoorbeeld op tien over twee staat, dan schuift hij in stappen van één uur naar exact tien over drie, tien over vier, etc.
Handig als je van tijdzone wisselt.

Plaatje voor de sfeer:

17 likes

De meeste mensen gaan voor mij aan de kant als ik dit horloge draag.

Daar is over nagedacht.

15 likes

Er zijn er ook een aantal die juist achter je aan komen :rofl:

16 likes

Ja, dat heeft mijn oude Citizen ook!


Waarom zou dit niet meer bestaan tegenwoordig?

7 likes

Deze Junghans is dan ook mega vet.
(Iedere keer als jij een foto plaatst ga ik toch weer even kijken wat het horloge ook alweer moet kosten) :grin:

2 likes

Dankjewel.
Het is technisch gezien fantastisch wat hier geleverd wordt door Junghans.
De stijl is daarbij uitgesproken analoog.
De secondenwijzer draagt er aan bij en dat komt omdat ie 2 sprongetjes per seconde maakt. Dat lijkt een beetje op een secondenwijzer van een mechanisch horloge.
Verder, onopvallend, maar extra leuk, hebben we te maken met een ‘dead minute’ aanwijzing.

weet niet eens of Junghans daar nog een naam aan geeft, en ook weet ik niet of ik het juist aanduid. Bekender is de dead second aanwijzing van secondenwijzer bij mechanisch uurwerk

In dit geval verplaatst de minutenwijzer pas in de laatste seconde naar de volgende positie. Dat gaat met 3 snel achterelkaar komende stapjes.

Het Junghansgeweld ligt momenteel bij de juwelier voor een nieuw glaasje. Als hij terug is, dan maak ik een filmpje.
Gewoon omdat het kan :roll_eyes::slightly_smiling_face:

Maar euuhhh, weegt geen drol, ziet er analoog verfijnd uit, is dun ( 8 mm ) en fantastisch.

Nou dat.
Nog een plaagplaatje dan

8 likes

Als er ergens over nagedacht is. Zoveel specificaties in een horloge van 8mm dik.
Die gaat bij mij wel om de pols komen hoor!!
Ik ben een fan van Junghans.

En bedankt, weer zoeken!!
Gevonden en besteld.
8mm dikte vind ik optimistisch hoor.
9,2mm is ook goed.

2 likes

Hee dat kan mijn Planet Ocean ook. Zit er bij de jouwe ook cal 8900 in dan?

1 like

Misschien Axe is proberen? :facepunch:t2:

Een soort van Ghaddaffi watch 2.0 dus?:joy:

Btw wel n ubercoole Rolex zeg.

1 like

Echt?

3 likes

Bruh, Axe is voor vijftienjarige jochies.

Het is Old Spice voor Han :grin:

1 like

Bij deze afgeragde klatsert heeft men één klikje extra zwaar gemaakt zodat je de bezel blind en dus puur op gevoel op 0 kunt draaien.
Maak m’n dochters altijd wijs dat ik tijdens het draaien zo snel tot 60 kan tellen :innocent:

10 likes

Da’s handig!

Je moet alleen even het snotje van je dochter weghalen. :nauseated_face::joy:

afbeelding

3 likes

Ik heb ooit een Seiko Kinetic auto relay gehad. Als je die een tijdje niet droeg, dan stopten de wijzers, maar liep het uurwerk wel door. een stand-by stand.Als je later het horloge oppakte, draaiden de wijzers naar de juiste tijd. Geweldig om te zien.

2 likes

:rofl::rofl::rofl:
Had gekund maar het zijn de sporen van noeste arbeid in de tuin. (Lees gemotoriseerd schoffelen met de bosmaajert met ruitbreuk gehard glas van de veranda als gevolg tot grote vreugde van mevrouw HertogJan (not))

1 like

Dames moet je laten voorgaan.

Een PAM 574. De sleufjes zijn duidelijk te zien. Als je ‘ze niet kunt vinden’ als je aan de binnenkant van de kastpoten kijkt, dan zitten ze er niet in.

1 like

Is dat eigenlijk in combinatie met onderstaand systeem?

afbeelding

1 like