Zoals ik onlangs al mocht aankondigen…Mijn monster is gearriveerd!
Gekocht (met de aanpassingen als wijzerplaat en wijzers al klaar) van Schmeink, daarna naar Rob voor een straal-beurtje (en wat reparaties), en vanaf vandaag om mijn pols. Even wat foto’s van de metamorfose…
Zo zag hij eruit. Van oorsprong een Oranje monster, daar is al niet veel meer van over…
en zo ziet hij eruit nadat Rob (waarvoor dank) hem even stevig onder handen genomen heeft, waarbij o.a. de zwarte indices op de duikring verwijderd zijn en het geheel dus gestraald is. Het inkorten (noodzakelijk na het eigendom van Schmeink ) kon ik gelukkig zelf…De lichtopbrengst van de nieuwe wijzers is overigens super te noemen!
Ik denk dat Rob weer eens een meesterwerkje afgeleverd heeft. Schmeink trouwens ook, om vóór het stralen al deze veranderingen aan te brengen. Naar aanleiding van mijn vorge post werd gesuggereerd dat de Mod wel vrij extreem moest zijn, zelf vind ik dat na ontvangst wel mee vallen. In ieder geval ben ik er erg blij mee…
Overigens zijn de foto’s genomen door Rob…(tu)
Proficiat met deze kordate aanwinst.
Een horloge welke je de tijd doet beleven van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat, van Greenwich tot Japan en van de toppen der bergen tot de ongekende diepten van de oceaan.
Ik ben misschien een beetje kritisch…maarrrrr…klopt het dat er in de gestraalde bezel nog af en toe verfresten zijn achtergebleven?? Ik wijs met name op de “45” aanduiding en nog enkele andere punten in de bezel.
Mijn tip is; vul de aanduidingen in de bezel opnieuw met zwarte verf, of een enkel detail met gele kleurstof. Dan ontstaat er een imho veel mooiere balans.
Ja Tempus, dat klopt. De straler heeft niet alle verfresten weggekregen. Echt iets voor de lange winter/zomeravond: Met een naaldje de restjes wegsteken. Opnieuw opvullen is geen optie voor mij.
Polsschotje van het resultaat. Zoals je (moeizaam) zult zien zijn alle restjes verdwenen, en sindsdien is hij niet van mijn pols weg te sleuren. Sorry voor de slechte foto, mijn telefoon kan niet beter (en ik ook niet… )