Daarom wil ik dus geen Smartwatch

Dragen smartwatch achter het stuur leidt mogelijk tot boete.
Wie tijdens het autorijden een smartwatch draagt, riskeert mogelijk een boete wegens overtreding van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens. Het ministerie van Infrastructuur en Milieu waarschuwt voor die mogelijkheid.

Het Volledige bericht kun je hier lezen.

Lijkt mij dat je een horloge gewoon om mag hebben. Hoe smart deze dan ook mag zijn.

Vraag mij ook af, hoe ze dit willen handhaven :wink: Zie de eerste rechtszaken al weer aankomen, je houdt het namelijk niet vast!

1 like

Wil je dan ook geen auto, fiets, of neem je ook niet deel aan het verkeer?
Want daarmee riskeer je ook boetes.

Laat de rechter zich eerst maar eens uitspreken over de uitleg van het artikel, m.a.w. is het dragen van een smartwatch / bepaalde smartwatches gelijk te stellen met het vasthouden van.

Als jij jouw automatisch horloge rijdend opdraait en dientengevolge een ongeluk zou veroorzaken, ben je ook boete-waardig. Dat is immers ook gevaarlijk rijgedrag.

Om alleen voor zoiets geen smartwatch te willen, is in mijn ogen dan ook een boude uitspraak.

Dan ga ik maar een Google glas halen en die op m’n hoofd zetten :stuck_out_tongue:
Wat een gedoe zeg…

Ja, tekstberichtjes tijdens het rijden aflezen op je smartwatch is
gevaarlijk, maar net zo goed als het aflezen van de file info op je
radio. Ik zet m’n navigatie aan die zelf rekening houdt met files en
verder me alles vertelt. Beeld zoveel mogelijk ter oog hoogte, terwijl
het zo min mogelijk m’n blik op de weg belemmert en gaan met die banaan.

Ik vind deze regel een beetje doorslaan. Alles wordt slimmer met
Wearables. Straks moet ik in m’n nakie achter het stuur, omdat ook m’n
kleding straks slimmer wordt… “Meneer, het wordt nodig tijd om mij te
wassen. En U kunt zelf ook wel een douche gebruiken.”

Smart watch is toch geen horloge, of wel? :stuck_out_tongue:

Sommige wel natuurlijk. Mondaine en Frederique Constant doen goed hun best en Tag Heuer ook.

Iemand die zijn/haar mobiele telefoon om de pols gebonden had, werd ook beboet. Dus in het verlengde daarvan zal een smart-watch ook verboden zijn/worden.