Dag-aanduiding vastgelopen

Vannacht is mijn Orient Marshall op de grond gevallen. Waarschijnlijk precies tijdens het wisselen van de dag, want de Dag-aanduiding is vastgelopen.

Zowel de snelinstelling (knopje) als de wijzers 24 uur doordraaien heeft geen effect. Is er hier een horlogemaker die er voor een HF prijsje eens naar wil kijken? De ervaringen die ik hier in Haarlem heb opgedaan met horlogemakers zijn bedroevend.

Het horloge kostte nieuw rond de 115 Euro. Ik hoop dat hij hiermee niet total loss is verklaard. :frowning:

En in betere tijden…

een ongeluk komt zelden alleen. Vallen en net op het tijdstip van het verspringen van de dagaanduiding, hoeveel pech kan je hebben. Enfin hopelijk vind je iemand die ernaar kan kijken voor je en hopelijk komt het wel goed. Is opsturen naar orient geen optie in het slechtste geval?
in ieder geval succes!

1 like

Hij mag naar @Inca, dus alles komt hopelijk goed! :slight_smile:

Zie net dat hij wordt gefixt. Succes.

Ik heb goede hoop dat alleen het dag-mechanisme wat gaar is geworden en dat dat te verhelpen is. Zo niet, dan zetten we 'm maar vast op zondag oid. :slight_smile: Horloge lijkt het verder nog prima te doen.

Fijn dat je iemand hebt gevonden die het klokje kan repareren, schitterend horloge namelijk!