Geen idee, maar ik had het sowieso zelf ook kunnen zien (onderzoekplicht). Misschien doet ie niet eens moeilijk, maar ik ga niet terug. Andersom zou ik er ook geen zin in hebben, tenzij iemand terugkomt en zegt hey het horloge heb ik nu een paar dagen en hij loopt voor geen meter. Enfin, dat is een andere discussie. Ik ga van de week eens kijken bij een juwelier
Ik denk niet dat dit iets is wat je zo snel ziet, als je het horloge inspecteert.
Het is iemand misleiden om dit als verkoper niet te melden vind ik.
Maar goed, als je liever 100 euro of weet ik veel wat betaalt aan een horlogemaker dan de verkoper hierop aan te spreken en wellicht de reparatiekosten kan delen of zo, dan is dat aan jou natuurlijk.
Ja weet ik niet. Is altijd een lastige discussie, maar misleiding vind ik wel een groot woord. Hij had het kunnen zeggen maar anderzijds had ik het ook door kunnen hebben door de datum te verzetten.
Nee-hee. Horlogemaker. Juweliers sturen alleen maar op en pakken de helft van de rekening. Ik heb het nu zelf even te druk BTW; zoek even in het donkerblauwe āervaringen met horlogemakersā deel in het drop-down menu.
Heb zelf nog wel tips voor je, stuur anders even een PB.
Hahah sorry sir. Ik dacht juwelier staat zo chique! Lol. Ik zal eens kijken. Wellicht dirk oskam, als ie me maar niet weer uitfoetert (dan moet ik dit zeker weer repareren of niettan?))
Ken de beste man niet, maar wel zijn reputatie (qua recht-voor-zijn-raap-heid)⦠Als 't werk maar netjes gedaan wordt. Denk o.a. aan krassen op de wp, stofjes, etcā¦
Laatst langsgeweest voor mn davosa, prima werk. Waterdichtheidscheckje erbij. Ik mocht zelfs in zn werkplaats meekijken, hoe mooi is dat? Aardige man hoor.
Ik snap het als je de verkoper niet wilt aanspreken. Ik heb er ook moeite mee als ik een vintage horloge koop wat lopend zou moeten zijn en als ie binnenkomt het niet doet. Ik het verleden zo nog wel eens van die tientjes-vintage horloges gekocht.
Maar deze Oris is van een andere orde en nagaan of het verzetten van datum en tijd gelijktijdig verloopt tijdens de aankoop is niet voor de hand liggend. Als het horloge toch aan een service toe is en dit in de prijs is meegenomen zie ik ook geen probleem.
Maar al met al een mooie Oris. Ik hoop dat je er nog lang plezier van gaat hebben.
Neeā¦
Ik wist nog niet wat voor uurwerk dat het was , ik ging uit van iets minder gecompliceerds.
Ik neem aan dat de horlogemaker voor dit exemplaar iets meer mag vragen
Lol ok, we gaan het zien