Probleempje met de dag en datum synchronisatie. Er zit 12 uur tussen het overslaan van de dag en de datum en geen idee hoe ik dat goed kan zetten. Iemand enig idee?
Moet je de wijzers niet gewoon 12 uur vooruit zetten?
Of bedoel je dat eerst de datum verspringt en dan 12 uur later de dag?
Idd het laatste. Het lukt me niet om het op te lossen met de wijzers
Om wat voor horloge gaat het?
Ik heb een déjà vu …
Heb ook een dag/datum Seiko gehad, die gingen keurig rond middernacht beide om. Heb geen idee hoe je het goed krijgt.
EDIT: Ik zie dat het om een Oris gaat. Dat verklaart wellicht ook het nieuwe topic.
Oris x1
Denk dat een tripje naar een horlogemaker het beste is.
Lijkt me niet dat je dit zelf met een handigheidje in orde kan krijgen.
Ok thanks. Enig idee wat de kosten zullen zijn?
Normaal zijn dat 2 losse schijven, waarschijnlijk heeft hij bij een van de 2 een keer een tandje overgeslagen.
Tripje horloge maker dus
Tja, wat zal ik hier nu eens op zeggen. Hier zit vermoedelijk een ETA uurwerk in.
Is het een Oris met een date pointer. Als dat zo is, dan is het gemakkelijker om als volgt te doen.
De date wijzer zit vrij vast gedrukt op een vrij groot tandwiel aan de achterkant van de wijzerplaat, het gemakkelijkste is om het glas eraf te halen dan de seconde, minuten en urenwijzer eraf te halen, dan met de wijzer verzetting verder te draaien totdat de pointer doorschiet naar de volgende date. dan de wijzers weer te monteren op 12 uur, glas er weer op en klusje is klaar.
25,- tot 35,- euro zou het moeten doen.
Tenzij het horloge waterdicht moet blijven, dan kun je er nog 15,- bij optellen.
O dit valt reuze mee! Ik was bang dat het honderden euro’s ging kosten
Dit is inderdaad een ander model, de verzetting gaat hier totaal anders.
Hier zit meer werk aan.
Inderdaad naar de horlogemaker.
Als een juwelier hem op gaat sturen, dan ben je inderdaad honderden euro’s kwijt.
Ja idd. Nouja, we gaan het zien. Dit viel me niet op toen ik het horloge kocht. Pech gehad helaas.
Kan je niet (meer) reclameren?
Bij een 7750? Veel meer werk om de wijzers netjes af te nemen en terug te plaatsen. Als jij het voor dat geld aandurft… Bovendien zou dit een probleem kunnen zijn met de synchronisatie van dag- en datumverzetrad. Om daar bij te kunnen, moet er onder de wp ook nog een hele kloof verwijderd worden; waarbij er altijd veertjes en palletjes losschieten van de urenteller. Die moeten later ook weer eerst goed op hun plek gezet worden.
Is van een particulier gekocht. En dan vind ik het niet kunnen om terug te gaan. En al helemaal niet als ik het zelf had kunnen weten als ik het horloge goed geĂŻnspecteerd had.
Het lijkt me dat de verkoper wist dat het horloge dit euvel had en dat niet heeft vermeld?