Help mijn Seiko is van slag

Stap 5 lukt me nooit… of moet ik het glaasje eraf halen…? Kan er anders met geen mogelijkheid bijkomen…

2 likes

Scherp, maar reeds gecorrigeerd :+1:

1 like

Heb nog niet mega veel horloges in bezit gehad. Kan zijn dat ik geluk heb /had met de eta’s en selita en pech met de paar Seiko’s wat dat betreft; niet dat het me veel uitmaakt.

1 like

Geen bewegende delen…? Bij LCD en LED niet nee. Bij kwarts heb je gewoon een raderwerk, een rotor (een magnetische, tussen 2 statoren), en een mechanisch datum-mechanisme.

2 likes

Klopt - maar het kan wel. Wordt bepaald door degene die de wijzers plaatst.

1 like

Dat is precies de uitleg die ik eerder bedoelde! :+1: Zo kort en bondig kan ik het niet uitleggen :relaxed:

3 likes

True, maar bij Seiko zijn dat soort afwerkingen toch vaak minder bij Zwitserse merken (natuurlijk zijn Seiko’s ook vaak iets voordeliger).

éénenvijftig reply’s over een datumwissel …vervelen we ons soms? :joy:

2 likes

Maak daar bij een Seiko 5je, tenminste als het de 7s26 of 4r35 betreft, maar tussen 22.30 en 04.30 van.

De datum schijf begint rond 11 uur 's avonds te verdraaien, maar de dagschijf komt tussen 02:00 en 04:00 's ochtends nog een keer spoken.

3 likes

Komkommertijd

1 like

Aha…weer wat geleerd🖒😊

Merci!

2 likes

:+1:

2 likes

Ach, bij elke ETA ook hoor. Behalve bij de 2836-2. :slight_smile:

1 like

Yep.

Heb jij al eens een review gemaakt met foto’s en al over een beurtje van een Quartz met alles uit elkaar? Lijkt me wel eens interessant…wat ik heb gezien aan een Quartz is een wit plastic uurwerkje met een batterij erin…niet veel dus😁

Deze is inmiddels al doorgeflipperd door de toenmalige eigenaar… Een kwarts Constellation. Batterij (natuurlijk weer een Renata - mijd deze als de pest!) had gelekt, zie de groene smurrie. In overleg geheel geserviced voor een mats-prijsje.

En weer opgebouwd:

Heel plat uurwerkje. Grootste uitdaging is om de secondenwijzer exact op de indexen te krijgen!

7 likes

Hey…super bedankt🖒…Heb ik ook eens een idee hoe dat er uit ziet😊

2 likes
3 likes

Eerst om 02:00 de dag in de andere taal en een uur later nog een keer de juiste taal. Best geinig om te zien :relaxed:

1 like

Wat als de datum en dag niet synchroon lopen? Ik merk dat bij mijn horloge de dag omslaat en de datum pas 12 uur later. Is dat in te stellen zonder dat ik langs de juwelier moet?