Beste allemaal ik ben een noob op horloge gebied. Sinds 2 maanden heb ik mijn eerste automaat een Seiko 5. Nu heb ik dit horloge niet elke dag om, heb nl nog een paar andere horloges. Ik heb pas geleden een keer de datum en dag verzet omdat het horloge stilstond en nu loopt steeds de datum en dag niet goed. Weet iemand hoe ik dit kan herstellen ? Alvast bedankt
Heb je de datum verzet tussen 22.00 en 02.00?
Verzet de datum en dag nog wel?
Ha Pat,
Loopt de hele dag en datum niet goed of gaan de dag en datum 12 uur eerder/later dan gepland?
Ik hoop dat je we je vrolijk gaan maken, dan ben je weer patvrolijk!
Ja dat wel
Gaat eerder soms later net goed. Zet ik hem in de ochtend goed loopt hij in de middag tegen de avond weer niet juist
Nix aan de hand, don’t worry! Het is gemakkelijk te stellen, maar ik ben te lang van stof… @HanDavinci gaat je dat haarfijn in twee zinnen uitleggen!..toch?
Zoals hierboven al aangegeven, mag je de datum nooit tussen 22.00 en 02.00 verzetten, omdat je dan iets kapot kan maken…Maar dat is het probleem dus niet. Wanneer verzet hij wel?
Je hebt de 24 uur indeling niet goed staan ,waardoor de datum in de middag al verspringt ipv de nacht.
Aston saves the day.
Wellicht heb je de 24uurs duiding niet goed staan. Hierdoor staat je horloge in de nacht terwijl het dag is en andersom.
Gezien het nu 10 uur is niks meer doen. Maar draai je wijzers eens 12 uur verder, wellicht lost dat het probleem op.
Dit dus.
Had al getikt voordat ik had gelezen
Okay horloge 12 uur verder gezet nu ff kijken wat hij morgen doet. Bedankt voor het helpen allemaal
Lopen de dag en datum met elkaar wel synchroon, anders moet je dat ook even verzetten.
Maar wel morgen dus, niet tussen 22.00/2.00!!
Natuurlijk
Is niet zo kritisch bij de 7S26. Op zich wel een goede vraag.