Kijk…en daarom wil ik dus geen dag,maand, week, jaar ,zon, maan, getijden,menstruatiecyclus op mijn horloge,want als je hem een dag of 2 niet draagt…
Lijden in last is het…
Ik zie een suggestie waarvan ze nu bij IWC, FM, en Patek denken - “shiiiiit! …Hoe hebben we dat kunnen vergeten.”
Heehee, Leiden hoor.
Lets agree to disagree. Mijn dagschijfje deed weinig meer.
Maar als je echt wil lachen, ik heb een 4R35 gisteren weer in elkaar gezet met een 7s26 donor erbij. Er sprongen 2 tandwieltjes weg door onvoorzichtigheid.
Ik dacht; ach yolo, gewoon er weer in.
Als ik nu 4R35 wil opwinden (in de eerste positie), verspringt het dagschijfje. How about them apples?
I shit you not, ik stond met m’n mond vol tanden te draaien.
Edit: ik had er vanaf moeten blijven
Je hebt gelijk; te snel getikt. ik ga het niet verbeteren, want dan slaat jouw post nergens meer op
Wellicht lees ik het verkeerd lees, maar @HanDavinci vraagt niet op welk tijdstip je de datum verzet hebt maar welk tijdstip de wijzers aangaven op het moment dat het horloge stil stond en je verzette.
Een goede tip is om altijd een horloge eerst een datumwissel door te draaien als het stil gestaan heeft en dan met de wijzers op 6u 's ochtends de datum goed te zetten. Daarna de tijd juist zetten.
Je weet dat van een van die witte wieltjes, de tanden een bepaalde richting uit moeten staan…? Maarre - ik zie 't nu niet meteen voor me, heb beide types wel recent gedaan. Ik denk dat je 't met heel kritisch kijken wat er nou eigenlijk gebeurt, zonder wp er op, wel op gaat lossen.
Nee, dat wist ik absoluut niet.
Haha vast. Maar ik stond er echt van te kijken, de veer wond zich op en we vlogen door de week heen
Dus als het horloge stilstaat eerst de datum en dag goedzetten en dan pas omdoen. Of lees ik nu niet goed @sq100
Nee eerst de wijzers vooruit draaien totdat er een datumwissel heeft plaatsgevonden, dan de datum/dag goedzetten, dan de tijd.
Ah ok
Ik lees dit overal maar kan iemand mij a.u.b uitleggen hoezo je iets kapot maakt? Wat maak je kapot? Wat voor mechanisme is hier in werking?
Ik wist dat ook al( tussen 21.00-02.00 niet de datum verstellen) maar heb een vraagje…Maakt dit bij Quartz wat uit of kan je de datum altijd verstellen?
24 uur is 24 uur, ook bij Quartz
Oh ik dacht omdat je geen bewegende delen hebt dat het bij Quartz niet zou uitmaken…
Behalve de wijzers dan😂
Het is toch normaal voor een Seiko dat de dag niet (helemaal) om 0:00 verspringt.
Ik begrijp wat je bedoelt, en ik ben zeker geen quartz expert, maar als je een analoog quartz met datum hebt, dan moet de datum daar toch ook 's nachts verspringen achter het datumvenster? Daar telt dan toch ook dat je rekening met de 24 uurs instelling moet houden?
Volgens mij bij veel horloges…heb er die rond 00.30 pas de datum en om 02.00 pas de dag aanpassen😕