Ik zou mijn willen voorstellen. Mijn naam is Tajko, woonachtig in Rotterdam en sinds 1.5 jaar geleden met het verzamelen van horloges. Super leuke hobby maar soms ook moeilijk en verleidingen te weerstaan.
Bij deze deel ik met jullie mijn collectie ik heb onlangs mijn Tissot PRX in het mint blauw verkocht. Ik neig vaak naar sportieve horloges met als gevolg dat er geen variatie aanwezig is.
Toen ik net begonnen met horloges, was het zsm een horloge kopen. Nu denk ik er wel 2x langer over na over mijn volgende aankoop.
Nu we het over horloges hebben wil ik niet nog een topic openen, maar graag jullie advies willen vragen. Ik zit momenteel met een behoorlijk dilemma waar ik geen keuze kan maken voor mijn volgende aankoop.
Ik vind micro brands onwijs vet, en heb Baltic op het oog. Super interesse in de Baltic MR01 met de rice of breads bracelet en de Baltic HMS003 in het grijs met blauwe markers op een flat link bracelet.
Of ik ga voor een MIDO tv big date in het grijs met oranje band. Heel lastig… natuurlijk, swiss made is altijd 100% beter. Het feit dat ik altijd ga voor horloges van een diameter van 38mm+ en alleen maar sportieve horloges in mijn collectie heb.
Dacht ik zal ik nu eens voor wat klassieker en chiquer gaan?
Afgaand op mijn huidige collectie wat adviseren jullie? Ga ik voor de 2 Baltics of koop ik de MIDO? Ik weet natuurlijk dat uit verhalen van mensen de MR01 voor problemen kan zorgen. Maar het oogt zo mooi, duur, elegant en het ziet er onwijs fantastisch uit.
Welkom! In een collectie hoeft niet altijd van alles in te zitten, je kan prima alleen maar duikers hebben bijvoorbeeld als dat je smaak is.
Ik zou voor die Mido gaan uit de suggesties die je doet. Oh enne Zwitsers is niet altijd 100% beter
100% mee eens een Grand Seiko of een Japans horloge is soms zelfs beter. MIDO ik ook maar dacht doe eens gek en ga voor de Baltics voor de verandering.
Tajko welkom op het forum Leuke collectie heb je al en ja hoe verder je komt wordt het spannend welke richting je uit wil .Ikprobeer weleens wat uit door een horloge uit het Midden Rijk te kopen om b.v .eens een duiker of een dresser uit te proberen …dat kost weinig en als het bevalt is het verlies goed te overzien …en wat jij mooi vind telt .
Welkom op HF, Tajko!
En weet je, kijkend naar jouw collectie en jouw verhaal lezend, denk ik: moet jij wel voor meer chique/dressy horloges gaan, als jij dus gewoon meer van sportieve horloges houdt. Ik heb datzelfde. Ja, ik heb enkele wat meer dressy horloges. Maar die draag ik dus ook weinig. Ik houd ook gewoon van sportieve horloges. Die passen gewoon beter bij mij en daar is natuurlijk niks mis mee, toch?!
Dat gezegd hebbende. Wat dacht jij van een mooie sportieve mechanische chronograaf van een mooi en (toch) betaalbaar merk, Nivada Grenchen. Meet the Chronomaster.