Dag mensen voorstel & collectie

Welkom Tajko! Als je 38mm gewend bent dan is 36mm van de Baltic echt kleiner. Misschien de Aquascaphe dan?

Welkom Tajko :partying_face: Kijkende naar wat je nu al hebt vind ik de Mido een mooie aanvulling. Aan de andere kant zit er niks met Arabische cijfers, alleen zijn de wijzerplaten van de Baltics dan niet echt een aanvulling op je collectie. Slechts mijn mening m, neem het mee als bagage…

Welkom Tajko emot-tiphat

Welkom hier.

Welkom hier!

Fixed that for you.

Super tof merk. Ik heb er eentje, het is een plaatje, erg mooi gedaan. Hij heeft een oog voor vintage styling, die eigenaar van het merk.

Het horloge is tof, zeker de roze versie, maar het Chinese uurwerk weerhoudt me. De MR01 is omwille van die Hangzhou het enige Baltic horloge wat ik met geen stok aanraak.

Ik ben het pertinent met je oneens dat

Natuurlijk niet. De Zwitserse horlogewereld heeft rommel zoals de Moonswatch, maar ook tranentrekkend hoogstaand spul zoals de Breguet 5157 (ik ga even niet in op complicaties en hype watches), en alles daartussen in.

De Japanse en Duitse industrie maken ook van alles. Van simpele Casio’s tot Grand Seiko’s, Nomos, A. Lange, Hanhart, etc etc. Zo veel uistekende horloges zijn niet Zwitsers.

De Mido is wel leuk, dat zeker. Ik moest 'm opzoeken. Cool ding.

Evengoed, de Baltic HMS003 is ook erg tof.

Keuze C. Laat dat staal zitten, laat die MR01 zitten, spaar die 75 ballen van die band en doe dat alvast in het potje voor de Mido.

Koop die HMS003, dat is een mooi dressy horloge. Zet hem eens op leer. Daar wordt ie al een stuk beter van dan een stalen band. Dresswatches, zeker wat steriele sector dials zoals die zilveren, komen tot hun recht op mooi leer.

Spaar dan door voor de Mido. Ik zou ook voor de Mido een mooi leren bandje scoren, die kan best ook een soort van netjes.

Overigens zou ik qua Baltic HMS003 voor deze configuratie gaan:

Of deze:

Dan heb je alvast een wat netter horloge in de doos en kun je je verheugen op de latere toevoeging van de Mido.

3 likes

Van harte welkom Tajko :+1:

Mooie collectie, nog mooiere ambities!
Ik zou ook eerst voor de HMS gaan. Instant gratitude.
Dan doorsparen, vooral hier lezen, kijken en dan een Ro… O nee, dat is een ander topic :grin: … en dan bezien of je alsnog gaat voor de Mido. Die Mido is een serieus mooi horloge, kijk maar in het volgende draadje:

Kom er maar in @Fargo

En nee, Zwitsers is natuurlijk niet altijd beter. Kijk goed rond op HF en ontdek zoveel moois in Duitsland, Engeland, Frankrijk, Japan om zo maar wat landen te noemen. Veel plezier!

2 likes

Van harte welkom! Als ik het goed zie heb je de keuze eigenlijk al gemaakt. Gewoon voor de Baltic gaan dan. Koop je de volgende keer toch die Mido. :wink::+1:

Heel veel plezier nog gewenst hier!

Welkom op het forum Tajko. Je moet toch een horloge hebben voor als je “op chique” gaat? :grinning:. Daarom zeg ik Baltic.

Hoi welkom. Zou gezien je verzameling voor de Baltic gaan.

1 like

Welkom bij je nieuwe verslaving

Welkom Tajko op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Voor wat betreft jouw vraag, vind ik de MIDO een goede aanvulling op jouw collectie, om voor de nodige afwisseling te zorgen.
Maar laat het vooral jouw keuze zijn.
Succes met het bepalen van die keuze!

Een mooie tijd hier toegewenst.

1 like

Komt dit

door

? :wink:

1 like

Welkom Tajko!

Mooie collectie man! Ik heb laatst ook zitten kijken naar een nieuw horloge en op het laatste waren de keuzes beperkt tot deze mido en een Longines Hydroconquest. Het is uiteindelijk de Longines geworden.

Als ik jou zou zijn: de Mido, hands down!

1 like

Welkom Tajko,

Voor mij zou het de Baltic zijn.

1 like

Van harte welkom. Mooie collectie!

1 like

Welkom Welkom! De mido vind ik zelf super interessant dus dan zou ik daar voor gaan;)

1 like

Dat is oplettend lezen, zeg. Wow. Chapeau!! :rofl::rofl::rofl:

2 likes

Welkom :+1:

1 like

Hartelijk dank voor je uitgebreide advies! Het is niet makkelijker nu wow. Al vind ik de Mido zelf op oranje prachtig maar wil hem ook op staal. Maar beiden kan ik niet los kopen dat is wel minder. Ik sta ook open voor andere suggesties :grin:

Hartelijk dank mensen voor het warme welkom :grin: Appels en peren alle twee lekker! Jullie maken het zeker niet makkelijker. Fijne dag :grinning: