Horloges. Wat betekenen ze voor een WIS?
Voor de 1 is het een sierraad. Een verfijning van je uitstraling.
Een uiting van je persoonlijkheid. Je beroep, hobby’s en interesses zijn er in terug te zien.
Soms kan het een mijlpaal zijn in je leven voor studie, carrière of een jubileum.
Een aandenken. Een erfstuk van je vader, moeder of ander dierbare.
Een vreugdevolle aanschaf met de geboorte van kind. Een overdracht met de 18e verjaardag wellicht?
Je trouwe kameraad op vakantie naar avontuurlijke plaatsen. Of juist een herinnering aan een leuke vakantie?
Iets waar je naar kijkt en plots terugdenkt aan vroeger.
Of iets waar je naar uitkijkt. En ongeduldig ziet hoe je spaarvarken slechts tergend langzaam dikker wordt.
En natuurlijk iets om op dit moment van te genieten. Het nu. Het zitten achter de computer om over iets te lezen, schrijven, denken en voelen wat een vertrouwd plekje om onze pols heeft.
Het horloge is voor een WIS vaak zoveel meer dan alleen een instrument. Voor velen is het een verlenging van jezelf. Een passie.
Ik wil daarom graag vandaag, 22 mei, uitroepen tot Dag van het Horloge. Een moment om even in het bijzonder, persoonlijk stil te staan bij onze gedeelde hobby. Een dag om het horloge te vieren.
Ik zal vandaag door werkzaamheden, niet mijn duurdere horloges kunnen dragen. Maar dat zal me niet weerhouden om ’t op de 1 of andere manier te vieren. Ik zal vandaag iets doen, wat ik normaal niet doe: ik zal om beide polsen gelijktijdig een horloge dragen.
Om de ene pols mijn trouwe werkklok, de Seiko T-800 Monster,
en m’n klushorloge, de Casio I-shock, aan de andere.
Hoe vier jij de Dag van het Horloge?