Dit dus. Wie is er dood?
Ik zit in grote problemen door deze dag.
Ik heb een aantal bekenden en die zijn weg van kerkklokken, ook wat vrienden met koekoeksklokken, wandklokken, wekkerradios, digitale zak horloges, mechanische zakhorloges, quarts horloges, locomotief klokken. stationsklokken en basketbal display klokken.
Er is geen concensus onderling. Niet alleen over de dag, maar zelfs over het jaar.
Een goede vriend wilde 2020 al uitroepen tot jaar van de stadionklok omdat deze dit jaar door alle maatregelen zo weinig te zien zou zijn. Absurd natuurlijk, want je kunt bijna elke wesstrijd terug kijken en daar komt ie regelmatig op langs.
Sinds 2011 ben ik al vele vrienden kwijt geraakt die ieder een eigen dag zijn begonnen en op hun beurt weer vrienden zijn kwijtgeraakt. We houden niemand meer over.
Vandaar dat ik heb besloten om alleen nog een aantal verjaardag te vieren en een aantal nationale feestdagen.
Ik moet zeggen dat wel behoorlijk wat rust heeft gebracht.
Langzamerhand komt iedereen tor het besef dat het nergens op slaat, alleen de verzamelaar van de Duitse ww2 klokken stribbelt een beetje tegen, maar die is koppig en draait wel bij als we hem zeggen dat we tijdens quarantaine bier hebben leren maken en hij mag komen proeven.
Om een lang verhaal kort te maken: dat gaat niet meer.
Ik had de wekker gezet. Is De Dag nu begonnen?
Ik doe hem om
Wellicht ook een minuutje stilte om het “tikken” te horen…