Dagelijkse tikker/Daily beater

Misschien wat afwijkend, maar ik kies elke dag een paar sokken, en een horloge.:innocent:

p.s. heb net zo veel horloges als sokken…

p.s. wat is er mis met de N.L. taal? beater , dial . case, etc…

2 likes

Geteld als enkele sokken of als paren? :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Doe maar als paren, al hoewel…:stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

En dan nog te weinig sokken :joy:

3 likes

Hahaha… :joy: Hier is het trouwens ongeveer hetzelfde. Al mijn horloges zijn eigenlijk ook als dagelijks beater bedoeld. Als ik echt bang ben dat mijn horloge beschadigd raakt doe ik hem gewoon even af of als ik het van tevoren weet doe ik mijn Vostok Amphibia om. :slightly_smiling_face:

2 likes

De wereldwijde horlogegemeenschap communiceert vooral in het Engels. Het overnemen van zulke termen gaat gemakkelijk en de meesten hier zullen ook wel Engelse horlogelectuur lezen.

Dat vraagt om een bijdrage in het ‘je hele collectie op 1 foto’-topic :wink:

2 likes

O.K. oeps ik bedoel prima :innocent:
Ben niet zo thuis in de wereldwijde horlogegemeenschap.
Wel kan ik eenieder het N.L. talige G.W. aanbevelen.

p.s. en ik ga echt niet uitleggen dat G.W. staat voor Gentlemens Watch :sunglasses:

Maar meteen naar off topic verplaatst.
Hendrik, je lijkt me een zeer aardige man van niveau, maar je topics daarentegen… :joy:

U lijkt mij ook een bijzonder aardige man die heel graag moderator wil worden, maar het tot nu toe niet is gelukt…
Waarom maar alles in het Engels benoemen m.b.t. onze hobby " zou geen onderwerp" (off topic) zijn?

Sorry, maar ik heb het even terug geplaatst :rofl::rofl:

7 likes

Ik wil een hoop, maar moderator zie je mij niet worden haha.

Het zal wel aan je beginpost liggen die enigzins vaag is. Dan heb ik het verkeerd begrepen.

Ik zal het niet verder “bevuilen”. Succes met je topic!

1 like

Ook ik heb geprobeerd je topic te verplaatsten, echter is er geen rubriek “nietszeggende topics”.

1 like

Niet afwijkend denk ik, al zullen veel mensen hun nieuwste aanwinst(en) wellicht het meeste dragen.

Bij mij blijven door dat gedrag de oudere aanwinsten liggen, die ik dan hoognodig wil vervangen, waardoor andere horloges de oudere aanwinsten worden, enzovoort.

Misschien biedt regelmatig een ander horloge kiezen wel een oplossing voor deze vicieuze cirkel? :thinking:

3 likes

U begrijpt mij :sunglasses:
En excuses voor mijn misschien warrige posting, echter ook al die Engelse termen, als er een N.L. ekwivalent voor is waarom?
Neem een voorbeeld aan de Belgen !

Oeps, Zuid Afrikaans?
https://glosbe.com/af/en/ekwivalent

2 likes

equivalent

1 like

Wij worden geïndoctrineerd met Engelse termen via de media, buitenlandse vakanties en mede door onze kinderen, die in dat proces al veel verder zijn dan wij.

Het fenomeen is bovendien zo groot, dat te denken dat we het kunnen uitbannen een utopie is, accepteren brengt onherroepelijk meer rust.

Zie het als dagelijks kiezen van een horloge, wanneer het rust brengt is het goed.

2 likes

En zeg nou zelf: “een smashing auto” of “een verpletterende auto”? :grin:

1 like

Ahum, liefhebberij :wink:

2 likes

Volgens mij wordt met het woord beater bedoeld, het misbruiken en niet het tikken van het klokje?

Dagelijkse afragklok dan maar?

1 like

U bent de eerste Karel !