Dagje Amsterdam gedaan!

Vandaag zijn we een dagje naar Amsterdam geweest.

Het weer zat in de morgen niet mee want het bleef maar miezeren. Dus hebben we eerst een horloge wandeling met paraplu gemaakt.
Eerst via de Beijenkorf(20% op alle horloges) naar Gassan, waar ik mijn eerste HYT zag en mezelf heb staan vergapen bij Rolex, Patek Philippe en Breguet.
En toen via de 9 straatjes richting P.C. Hooftstraat naar de IWC shop, Schaap&Citroen etc. Daarbij ook mooie auto’s gezien waaronder een Tesla, Bentley en meerdere Porsches en Ferrari’s. Lijkt wel of de mensen met veel geld niet kunnen lopen vanwege hun dure schoenen en strakke pakjes en hun auto voor de deur parkeren om hun Louis Vutton tas meteen in de Porsche te kunnen mikken :smile:
Daarna nog even naar Vintage Watches geweest. Heerlijk! Ook leuk om daar Pelikaan, van der Gang en Christiaan van der Klaauw bij elkaar te kunnen zien, samen met mooie vintage klokjes!
Ik heb weer erg genoten en lijk steeds meer voor vintage te vallen. Dus ik denk dat ik maar moet gaan sparen voor een Rolex 5513 of Speedmaster. Leuke winkel die Vintage Watches met vriendelijk en behulpzaam personeel.

In de middag begon eindelijk de zon weer te schijnen. Eind goed al goed.
Geen horloge gescoord maar wel een leuke en leerzame dag gehad!

3 likes

Moet je nagaan als je daar woont, en werkt in het centrum. :relieved: Een paradijs.

Ik zou er nog niet dood gevonden willen worden. Vorige week naar Londen geweest. Dat kan ik iedereen met een horloge-festish aanraden.

Via de Negen Straatjes? Ik heb AWCO niet horen vallen, wat is er mis gegaan? :wink:

Ik zal het je nog sterker vertellen. Er is niks mis gegaan.
Het was niet Vintage Watches maar Amsterdam Watch Company waar ik ben geweest!
Daarom herkende ik het pand niet op de website van Vintage Watches.

Ik kan het startbericht niet meer aanpassen maar wat een leuke zaak die Amsterdam Watch Company!

Voor de rest was Amsterdam niet zo heel bijzonder en ondanks het weer enorm druk en hectisch.
Bij madame tussaud stond een rij van 50 meter buiten in de regen en dat voor een handvol wassen beelden.

1 like

Als je van der Gang hoort, kon je wel weten dat het AWCo was :wink: Is namelijk een dealer ervan geworden.

Ik vind de horloges daar geweldig, sfeer alleen minder.

Ik zal me de volgende keer beter inlezen voordat ik reageer, 1000 maal excuses :wink:.

Mag ik vragen wat je minder vind aan de sfeer. Ik vond het namelijk best prettig.

Een werknemer had een keer zijn dag niet en flipte tegen een stel, omdat zij steeds 2x op de bel drukten. Ook vond ik niet dat je echt rustig rond kon kijken.

Buiten dat, is de eigenaar Roel wel aardig maar zijn werknemers minder.

Ik heb hele positieve ervaringen daar. Ze zijn echter nu wel heel duur geworden.

Mooi dagje dus! Ik ben er dagelijks, ben de overkill aan mensen (toeristen) meer dan zat.

Volgende keer de leidsche straat en koningsplein niet vergeten. Ace en Spyer heeft ook heel veel moois.

Kan ik me voorstellen. Je kon geen 5 meter lopen zonder iemand te rammen en op elke hoek hangt een wietlucht.
Ook bijna van een trap genaaid omdat rond de grachten veel huizen een kelder hebben en een trap zonder hek. Loop je op de stoep en innens een gat in de grond.

Prijzen zijn ook absurd. In mijn vakantie kijk ik niet op een Euro maar voor een glas witbier 5 Euro of meer aftikken is bijna diefstal.

1 like

Misschien zeur ik hoor… Maar is dit niet meer iets voor in “off topic”?

Ik kan ook een heel verhaal typen over mijn leuke weekend ergens, en oja ik had een horloge om en heb een juwelier gezien! Maar dit maakt voor mij geen “horloge praat”…

Maargoed, fijn dat je een leuke dag hebt gehad :+1:

1 like

Nou moe,

Hebben ze dan toch die borden ‘. Verboden voor boeren’ weggehaald?:wink:

In de P.C even bij J le C binnen geweest. Horloge van mijn vrouw liep te snel, en wordt onder garantie opgestuurd. Prima koffie, vakkundige medewerkers, kleerkast voor de deur :wink:, en nergens ook maar enige verwijzing naar Gassan, behalve op de reparatie bon!

Hendrik

Rot weekend gehad?
Grapje !

Het gaat toch over horloges/horlogewinkels? En ja…dat was in Amsterdam en daar valt nu eenmaal veel over te vertellen. :wink:

1 like

Nee hoor, vind gewoon dat het geen horloge topic is. Ja je raakt het onderwerp wel, maar het is toch geen dagjes uit forum?

Is mijn onbescheiden mening :wink:

1 like

Voor een "dagje uit " ga je idd niet naar Amsterdam, maar ja soms moet je er wel even wezen… :hankey:

Ach…weten de mensen waar ze terecht kunnen om naar horloges te kijken.
Nu is het een topic aan het worden die er over gaat of het wel een passend artikel is.

Heb ooit een topic aangemaakt omdat ik naar Maastricht ging en toen hebben anderen uit kunnen leggen welke winkels ik kon bezoeken en wat er nog meer interessant is om te combineren als je er toch bent. Van al het goede een beetje.

Het is dus de moeite waard om American Watch Company te bezoeken.