Ik zit nu lekker in de zon op een terras in centrum van Basel, bij te komen van Baselworld. Wat groot, wat veel, wat luxe! Wat heb ik eraan gehad? In ieder geval dat er veel mooie, maar in mijn ogen ook veel lelijke horloges zijn. Én tig merken waar ik nog nooit van had gehoord. Verder dat 1 dag te kort is, tenzij je gericht zoekt. Op een gegeven moment treedt verzadiging op (1 blote dame trekt aandacht; bij een heel strand vol geloof je het op een bepaald moment wel). Ik ben er nog niet uit of ik nu hebberiger ben geworden (qua horloges dan) of juist niet. Voor de mensen die nog gaan, veel plezier.
Groet Roelof
Foto’s? En dan niet alleen van die blote dame natuurlijk :+
Nog wat goodies kunnen meejatten of werkt dat niet zo bij Baselworld?
foto’s van die dame please!
Foto’s, en natuurlijk eentje van die dame:D
Ik ben net terug van een dagje Baselworld. Ik ben het volledig eens met de sfeerimpressie van Roelof. Bovendien vond ik het veel drukker dan andere jaren. Zou het soms te maken hebben met het herstel van de wereldeconomie? Zo nu lekker onderuit met een taxfree Jack Daniels en een lekker stuk Lindt chocolade. Morgen de folders eens goed lezen.
Goed weekend allemaal,
René:)-D
O ja, ik heb geen foto’s gemaakt.
Net thuis, foto´s komen morgen
Ben benieuwd, ik ga er maandag heen (tu)
Als lid van het horlogeforum, wordt je als een VIP behandeld en van het vliegveld gehaald, als je tenminste je pasje bij je hebt.
Zes hallen vol met horloges, juwelen en mensen en af en toe lekker even naar buiten.
Grote en waarschijnlijk dure stands. De hoge prijs van horloges is hiermee deels verklaard.
(Lente)groen is in.
Jorg Schauer (Stowa) is er wel, maar net buiten Baselworld. Daar mag je de horloges tenminste aanraken en passen. De Einzeiger viel me wat tegen. Wel fraai is het Durowe kaliber, waarmee ook een nieuwe Marine Uhr wordt uitgerust. Helaas was de Stowa Antea 390 met dag en datum (day-date) nog niet klaar.
Spiegeltjes en kraaltjes. Bij de meeste beurzen kun je op bijna iedere stand een hebbedingetje meenemen. Hier niet, tenminste niet voor een gewone sterveling zoals ik. De score aan gratis horloges is dan ook laag. 0 om precies te zijn. Wel is op de Nomos stand een fraai boekje te krijgen van ruim 120 pagina’s. Zeker als je Nomos fan bent, doen.
Op het buitenterrein (zie foto 2) is een paviljoen met veel boeken en tijdschriften, die je kunt kopen. Een recente uitgave is een boek is verschillende talen over hoe je vervalsingen kunt ontdekken. Ik heb het niet gekocht, maar kan me voorstellen dat mensen daar belangstelling voor hebben (zodat ze hun vervalsingen kunnen perfectioneren ;)).
En heb je het helemaal gehad, ga dan de stad even in. Veel horlogewinkels, maar de klokjes zijn duurder dan in Nederland. Dat geldt ook voor een biertje of een kop koffie (ruim €4). Zelf de ijsjes en hamburgers bij de MAC zijn anderhalf tot tweemaal zo duur als bij ons.
Oh ja, was het bijna vergeten, de eerder genoemde dame. Ik was net te laat, ze had de kleren al weer aan.
En met de zondag in het vooruitzicht
Groet Roelof
Leuke foto`s (tu)
Ik hoop volgend jaar ook heen te kunnen.
Kun je trouwens gewoon een kaartje aan de kassa kopen?
Ik heb de kaart via internet gekocht en thuis geprint. Maar ook op het vliegveld en aan de kassa kun je kaarten kopen.
ik ben er nu nog en morgen ook… zit even op een internetpunt…
Heb veel foto`s gemaakt, die zal ik volgende week posten.
Het is goed toeven hier en verschillende interessante merken gezien die ik nog niet kende.
Kortom, ik vermaak me hier nog wel even!
Vrijdagmiddag heen en zaterdagnacht terug. Met de auto. Dat was me een sprintje.
Maar absoluut genoten van al dat moois. Zowel de klokjes als de (bovengemiddeld) vele leuke dames. Bijzonder was om bij de ‘kleine merken’ met de mensen zelf te kunnen praten als het even wat rustiger was (Stas, vd Klauw).
En zoals eerder gezegd, kennis gemaakt met vele nieuwe merken. Erg leuk om te zien wat ik nog niet eerder kende. Of alleen van plaatjes, zo viel het rode knopje van Hanhart me wat tegen. Des te meer moest ik kwijlen een real life Nautilus.
Erg grappig was ook om te zien dat ETA er stond met hun uurwerkjes.
Was wel wat teleurgesteld over Rolex en Omega. De gouden Daytona met lerenband en bruine wijzerplaat zag er erg mooi uit. Maar de Exp2 viel mij erg tegen. En dan Omega… De grijze bezel bij de Planet Ocean vind ik stukken minder dan de zwarte versie. Gelukkig is er nog altijd de oranje. En dan mijn favoriet: de SMP300… wat hebben ze de wijzerplaat toegetakeld zeg! Weg zijn de strakke lijnen. En waar zijn de golfjes gebleven? Ik bedoel, ik vind het emaille achtige op mijn limited wel een leuke variatie. Maar bij de SMP300 hoort voor mij de golfjes. Hopelijk houden de normale modellen die eigenschap wel.
Maar het was niet alleen kommer en kwel, de band van Omega is eindelijk verlost van die tubes. En de liquid metal bezels hebben ook hun charme op bepaalde modellen. En nog wat goodies meegenomen. Alhowel goodies… waren vooral catalogi, maar blijft leuk om erin te bladeren.
En verder was het ook erg leuk om de bijzondere modellen van de merken te kunnen zien, centre tourbillon, gyro-tourby, Tag’s concepts, historische modellen van de Fifty Fathoms, etc etc. Te veel om op te noemen. Wat kan ik nog meer over Baselworld zeggen… als horlogeliefhebber iets om echt een keertje meegemaakt te hebben!!
P.S. Jammer dat de SIHH merken er niet tussen zitten en ik daar niet bij kan
marnix.moed Schreef:
Vrijdagmiddag heen en zaterdagnacht terug. Met de
auto. Dat was me een sprintje.Maar absoluut genoten van al dat moois. Zowel de
klokjes als de (bovengemiddeld) vele leuke dames.
Bijzonder was om bij de ‘kleine merken’ met de
mensen zelf te kunnen praten als het even wat
rustiger was (Stas, vd Klauw).En zoals eerder gezegd, kennis gemaakt met vele
nieuwe merken. Erg leuk om te zien wat ik nog niet
eerder kende. Of alleen van plaatjes, zo viel het
rode knopje van Hanhart me wat tegen. Des te meer
moest ik kwijlen een real life Nautilus.Erg grappig was ook om te zien dat ETA er stond
met hun uurwerkjes.Was wel wat teleurgesteld over Rolex en Omega. De
gouden Daytona met lerenband en bruine wijzerplaat
zag er erg mooi uit. Maar de Exp2 viel mij erg
tegen. En dan Omega… De grijze bezel bij de
Planet Ocean vind ik stukken minder dan de zwarte
versie. Gelukkig is er nog altijd de oranje. En
dan mijn favoriet: de SMP300… wat hebben ze de
wijzerplaat toegetakeld zeg! Weg zijn de strakke
lijnen. En waar zijn de golfjes gebleven? Ik
bedoel, ik vind het emaille achtige op mijn
limited wel een leuke variatie. Maar bij de SMP300
hoort voor mij de golfjes. Hopelijk houden de
normale modellen die eigenschap wel.Maar het was niet alleen kommer en kwel, de band
van Omega is eindelijk verlost van die tubes. En
de liquid metal bezels hebben ook hun charme op
bepaalde modellen. En nog wat goodies meegenomen.
Alhowel goodies… waren vooral catalogi, maar
blijft leuk om erin te bladeren.
En verder was het ook erg leuk om de bijzondere
modellen van de merken te kunnen zien, centre
tourbillon, gyro-tourby, Tag’s concepts,
historische modellen van de Fifty Fathoms, etc
etc. Te veel om op te noemen. Wat kan ik nog meer
over Baselworld zeggen… als horlogeliefhebber
iets om echt een keertje meegemaakt te hebben!!P.S. Jammer dat de SIHH merken er niet tussen
zitten en ik daar niet bij kan
Goed om te lezen dat je het gezellig hebt gehad ondanks dat je je niet lekker voelde. Heb je foto’s gemaakt?
Wat ik altijd vreemd vind dat geen enkel televisie programma aandacht aan schenkt aan Baselworld, ook geen reclame:S. Wel aan auto’s die bijna niet van elkaar te onderscheiden zijn.
Bidle Schreef:
Goed om te lezen dat je het gezellig hebt gehad
ondanks dat je je niet lekker voelde. Heb je
foto’s gemaakt?
Ik was aan de betere hand toen ik er naartoe ging. Was eerst wel wat licht in m’n hoofd toen ik er aankwam (misschien hoogte?). Maar bij terugkomst in de kou gewerkt, en toen weer zieker geworden.
Geen toonbare foto’s gemaakt. Kreeg ze niet goed op de plaat met m’n telefooncameraatje. Iemand anders had een spiegelreflex mee, maar die had ik niet meer gebruikt. Sorry dat ik geen plaatjes kan delen.
marnix.moed Schreef:
Sorry dat ik geen plaatjes kan
delen.
Maakt toch niet uit!!! We zijn al dubbel en dwars verwend!
Word eerst maar eens beter.
Deze vond ik persoonlijk een van de mooiere; echter geen idee wat hij kost en ook niets kunnen vinden op internet.
Ook niet slecht als je van klassiek en handopwinders houdt
En ook de achterkant/binnenkant is soms fraai
Groet Roelof
marnix.moed Schreef:
Ik was aan de betere hand toen ik er naartoe ging.
Was eerst wel wat licht in m’n hoofd toen ik er
aankwam (misschien hoogte?).
Basel ligt op 250 meter hoogte…
Altijd leuk en interessant, de Basel beurs !
Ben er vaak geweest, dit jaar niet !
Beste Roelof,
Mooie reportage !!
De stands zijn inderdaad erg duur !
Ik weet dat de P.P. stand één van de duurste is, hij is gebouwd in 2000 ( dacht ik) en heeft 11 miljoen CHF gekost.
De prijzen van drank en lekkernijen worden tijdens de beurs zo’n beetje verdubbeld, dus een biertje voor 4 euro is zo slecht nog niet.
De horloges zouden goedkoper moeten zijn in Basel omdat Zwitserland een BTW hanteert van 7,5 %.
De prijzen zijn in CH Francs, en dan lijkt het duurder … ??